Inget foto på Lotta Uusitalo-Malmivaara
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Finland

20072019
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer 2007 2019

Parents’ and teachers’ views on digital communication in Finland

Kuusimäki, A-M., Uusitalo-Malmivaara, L. & Tirri, K., 30 jun 2019, I : Education Research International. 2019, 7 s., 8236786.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

The role of digital school-home communication in teacher well-being

Kuusimäki, A-M., Uusitalo-Malmivaara, L. & Tirri, K., 20 sep 2019, (!!Accepted/In press) I : Frontiers in Psychology. 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2018

Alkoholismi perheessä

Uusitalo-Malmivaara, L., 11 dec 2018

Forskningsoutput: Övriga bidrag

Changes in the social networks of three women with an intellectual disability: A qualitative follow-up study

Saarinen, M., Holm, L. & Uusitalo-Malmivaara, L., 2018, I : Journal of Education and Learning. 7, 3, s. 76-86 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2017

BURNOUT IN SPECIAL NEEDS TEACHERS AT KINDERGARTEN AND PRIMARY SCHOOL: INVESTIGATING THE ROLE OF PERSONAL RESOURCES AND WORK WELLBEING

De Stasio, S., Fiorilli, C., Benevene, P., Uusitalo-Malmivaara, L. & Di Chiacchio, C., maj 2017, I : Psychology in the Schools. 54, 5, s. 472-486 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Glücksunterricht

Uusitalo-Malmivaara, L., 2017, Glück. The World Book of Happiness: mit den neuesten Erkenntnissen aus der Glücksforschung. Bormans, L. (red.). Vollständig überarbeitete und erweiterte Neuausgabe red. Köln: DuMont-Buchverlag, s. 137-139 3 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Komeroituminen äärimmäisen sosiaalisen vetäytymisen muotona

Takkunen, L. & Uusitalo-Malmivaara, L., 11 maj 2017, I : NMI-bulletin. 27, 1, s. 10-27 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Vahva luonne on myötätuntoinen

Uusitalo-Malmivaara, L. & Vuorinen, K., 2017, Myötätunnon mullistava voima. Pessi, A. B., Martela, F. & Paakkanen, M. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 183-201 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

2016

Children’s positive adjustment to first grade in risk-filled communities: A case study of the role of school ecologies in South- Africa and Finland

Kumpulainen, K., Theron, L., Kahl, C., Bezuidenhout, C., Mikkola, A., Salmi, S., Kumalo, T. & Uusitalo-Malmivaara, L., apr 2016, I : School Psychology International. 37, 2, s. 121-139 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Happiness and depression in the traditionally bullied and cyberbullied 12-year-old

Uusitalo-Malmivaara, L. & Lehto, J. E., 21 mar 2016, I : Open Review of Educational Research. 3, 1, s. 35-51 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Huomaa hyvä! Näin ohjaat lasta ja nuorta löytämään luonteenvahvuutensa

Uusitalo-Malmivaara, L. & Vuorinen, K., 2016, Jyväskylä: PS-kustannus. 231 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokAllmänheten

Huomaa hyvä joka päivä - kohti kehuvetoista kulttuuria

Uusitalo-Malmivaara, L. & Vuorinen, K., 15 feb 2016, Lastentarhanopettajan kalenteri 2016-2016. Pakanen, A. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, 4 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

La Psicologia Positiva in Finlandia: Positive Psychology in Finland

Uusitalo-Malmivaara, L. M., 4 mar 2016, Jyväskylä: PS-kustannus. (Positive Psychology in Finland)

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Lasten ilon ja surun aiheet

Uusitalo-Malmivaara, L., 15 nov 2016, Lapsibarometri 2016: Luottamus 6-vuotiaiden lasten kokemana. Tuukkanen, T. (red.). Helsinki: LAPSIASIAVALTUUTETUN TOIMISTO, s. 70-73 4 s. (Lapsiasiavaltuutetun toimiston julkaisuja; nr. 2016:2).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Puutekeskeisyydestä vahvuuskeskeiseen opetukseen

Uusitalo-Malmivaara, L., 4 feb 2016, Kansankynttilä keinulaudalla: Miten tulevaisuudessa opitaan ja opetetaan?. Cantell, H. & Kallioniemi, A. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 127-149 23 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

2015

Becoming a special educator – Finnish and Swedish students' views of their future profession

Takala, M., Wickman, K., Uusitalo-Malmivaara, L. & Lundström, A., mar 2015, I : Education Inquiry. 6, 1, s. 25-51 27 s., 24329.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Character strength education for children with special needs

Uusitalo-Malmivaara, L., 30 nov 2015, NERA NETWORK 12 Inclusive Education. NFPF/NERA

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Fattori predittivi nel burnout degli insegnanti di sostegno della scuola primaria e secondaria

De Stasio, S., Fiorilli, C., Chiarito, G. & Uusitalo-Malmivaara, L., 9 sep 2015, Psicologia dell'educazione 2-3/2015. Libreria Ariosto

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Hoping for hope

Uusitalo-Malmivaara, L., 2015, Worldbook of Hope. Lannoo, 2 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Measuring mindfulness and well-being in adults: the role of age and meditation experience

Lehto, J. E., Uusitalo-Malmivaara, L. & Repo, S., jan 2015, I : The Journal of Happiness and Well-Being. 3, 1, s. 30-40 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Omien vahvuksien opetusta kouluihin

Uusitalo-Malmivaara, L. & Vuorinen, K., 7 aug 2015, I : Helsingin Sanomat. 2015, 7.8.2015, 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelAllmänheten

2014

Happiness decreases during early adolescence - a study on 12- and 15-year-old Finnish students

Uusitalo-Malmivaara, L., 2014, I : Psychology. 5, (6), s. 541-555 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Positiivisen psykologian voima

Uusitalo-Malmivaara, L., 15 okt 2014, Jyväskylä: PS-kustannus. 381 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

Sleep-related factors: associations with poor attention and depressive symptoms

Lehto, J. E. & Uusitalo-Malmivaara, L., maj 2014, I : Child: Care, Health and Development. 40, 3, s. 419-425 7 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

VIA-vahvuusmittari lasten ja nuorten luonteenvahvuuksien kartoitukseen

Uusitalo-Malmivaara, L., 2014, I : NMI-bulletin. 24, 1, s. 42-50 9 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragÖversiktsartikelVetenskapligPeer review

Happiness decreases in secondary school: A longitudinal study on early adolescents

Uusitalo-Malmivaara, L., 2013, The Happiness Compass: theories, actions and perspectives for well-being". Sarracino, F. (red.). New York: Nova Science Publishers, (Psychology of Emotions, Motivations and Actions).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Social factors explaining children’s subjective happiness and depressive symptoms

Uusitalo-Malmivaara, L. & Lehto, J. E., 2013, I : Social Indicators Research. 111, 2, s. 603-615 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2012

A One-Year Study of the Development of Co-Teaching in Four Finnish Schools

Takala, M. & Uusitalo-Malmivaara, L., 2012, I : European Journal of Special Needs Education. 27, 3, s. 373-390 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Are special education students happy?

Uusitalo-Malmivaara, L., Kankaanpää, P., Mäkinen, T., Raeluoto, T., Rauttu, K., Tarhala, V. & Lehto, J. E., 2012, I : Scandinavian Journal of Educational Research. 56, 4, s. 419-437 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Global and School-Related Happiness in Finnish Children

Uusitalo-Malmivaara, L., aug 2012, I : Journal of Happiness Studies. 13, 4, s. 601-619 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Porin yhdeksäsluokkalaisten onnellisuus

Uusitalo-Malmivaara, L., 20 aug 2012, Pori: Porin kaupunki. 23 s. (Porin kaupungin julkaisusarja)

Forskningsoutput: Bok/rapportBeställd rapportProfessionell

2009

Lukemisen vaikeuksien kuntoutus

Uusitalo-Malmivaara, L., 2009, Ainutkertainen oppija: erilaisuuden ymmärtäminen ja kohtaaminen. O. I. . A. K. . . (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 116-125 10 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2007

Kolme interventiota ensiluokkalaisten lukivaikeuden kuntoutukseen

Uusitalo-Malmivaara, L., 2007, I : NMI-bulletin. 17, 3, s. 43-50 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review