Inget foto på Maija Ahtee

Maija Ahtee

19942019
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 1994 2019

Impact of Teacher’s Actions on Emotional Atmosphere in Mathematics Lessons in Primary School

Laine, A., Ahtee, S-M. & Näveri, L. M., 2019, I : International Journal of Science and Mathematics Education. s. 1-19 20 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Connections of Primary Teachers’ Actions and Pupils’ Solutions to an Open Problem

Laine, A., Näveri, L., Ahtee, M., Pehkonen, E. & Hannula, M. S., jun 2018, I : International Journal of Science and Mathematics Education. 16, 5, s. 967-983 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Factors of positive emotional atmosphere: Case study of one primary school classroom

Laine, A. & Ahtee, M., 2017, A life's time for mathematics education and problem solving: Festschrift on the Occasion of András Ambrus' 75th Birthday. Stein, M. (red.). Münster: WTM, Verl. für Wiss. Texte und Medien, s. 232-241 10 s. (Festschriften der Mathematikdidaktik; nr. 5).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Teachers’ Activities During a Mathematics Lesson as Seen in Third Graders’ Drawings

Ahtee, M., Näveri, L. & Pehkonen, E., 2017, Teaching and Learning in Maths Classrooms: Emerging Themes in Affect-related Research: Teachers' Beliefs, Students' Engagement and Social Interaction. Andrà, C., Brunetto, D., Levenson, E. & Liljedahl, P. (red.). Cham: Springer, s. 49-58 10 s. (Research in Mathematics Education; vol. 5).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Projekter 2010 2013