Inget foto av Manne Kallio
  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Finland

20082020

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Publikationer

Teachers' Support for Learners' Metacognitive Awareness

Kallio, H., Kallio, M., Virta, K., Iiskala, T. & Hotulainen, R., 7 maj 2020, I : Scandinavian Journal of Educational Research. 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Arvot ja arviointi

Kallio, M. (red.), Krzywacki, H. (red.) & Poulter, S. (red.), 31 dec 2019, Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura. 251 s. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nr. 16)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Esipuhe - arvot ja arviointi

Kallio, M., Krzywacki, H. & Poulter, S., 2019, Arvot ja arviointi. Kallio, M., Krzywacki, H. & Poulter, S. (red.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 7-10 4 s. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nr. 16).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingFörord / efterordVetenskaplig

Öppen tillgång

Maailmanperintö osana oppimista Rauman normaalikoulun neljännellä luokalla.

Metsärinne, M., Niinistö, E-M., Korhonen, R., Puolamäki, L., Heino, T., Kallio, M. & Rosvall, M., 2019, Maailmanperintö ja kulttuurikasvatus = World Heritage and Cultural Education. Metsärinne, M., Heino, T., Korhonen, R. & Esko, M. (red.). Rauma: Rauman Normaalikoulu Teacher Training School, s. 188-207 20 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Opettajan tuki oppijan metakognitiivisen tietoisuuden kehittymiselle

Kallio, M., Virta, K., Kallio, H., Lampi, L., Tamm, M., Ahtiainen, R. & Hotulainen, R., 2019, Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheesta. Hautamäki, J., Rämä, I. & Vainikainen, M-P. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 207-233 27 s. (Helsinki Studies in Education; nr. 52).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Projekter

Aktiviteter

Suomen ainedidaktinen tutkimusseura (Förlag)

Manne Kallio (Redaktör), Heidi Krzywacki (Redaktör), Saila Poulter (Redaktör)
9 feb 201931 dec 2019

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteRedaktör för serie

NordFo conference 2019

Manne Kallio (Talare: Presentation), Kalle Virta (Talare: Presentation), Heli Kallio (Talare: Presentation)
18 sep 201920 sep 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Tutki, kokeile ja kehitä. Tiede- ja teknologiakilpailun tuomaristo

Manne Kallio (Närvarande)
5 apr 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

PS-kustannus (Förlag)

Manne Kallio (Medlem i redaktionell ledning)
2019

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteRedaktör för forskningsantologi/samlingsverk/konferenspublikation

Annual conference of technology teachers and textile teachers

Manne Kallio (Talare: Presentation), Antti Hilmola (Talare: Presentation)
28 sep 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium