Inget foto på Mari-Pauliina Vainikainen
  • Finland

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 3A)

    00014

    Finland

20022020
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 2008 2019

A need for cognition scale for children and adolescents: Structural analysis and measurement invariance

Keller, U., Strobel, A., Wollschläger, R., Greiff, S., Martin, R., Vainikainen, M-P. & Preckel, F., jan 2019, I : European Journal of Psychological Assessment. 35, 1, s. 137-149 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Complex problem solving: Profiles and developmental paths revealed via latent transition analysis

Mustafic, M., Yu, J., Stadler, M., Vainikainen, M-P., Bornstein, M., Putnick, D. & Greiff, S., 2019, I : Developmental Psychology.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Oppimaan oppimisen arvioinnin teoreettisia lähtökohtia

Vainikainen, M-P., 2019, (!!Accepted/In press) Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheessa. . Hautamäki, J., Vainikainen, M-P. & Rämä, I. (red.). (Kasvatustieteellisiä tutkimuksia).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Palautteen ja valintojen merkitys sähköisessä arvioinnissa. Teoksessa J. Hautamäki, M.-P. Vainikainen & I. Rämä (toim.) Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheessa.

Oinas, S. E., Asikainen, M. S. & Vainikainen, M-P., 2019, (!!Accepted/In press) Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheessa. . Helsingin yliopisto, 15 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Projekter 2002 2020

Datauppsättningar

Calibration data for the new assessment tools

Vainikainen, M. (Skapad av), Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, 2018

Datauppsättning

Aktiviteter 2016 2016

  • 1 !!Oral presentation

Making the Invisible Observable by Augmented Reality -Benefits in Informal Science Education Context

Helena Thuneberg (!!Speaker), Mari-Pauliina Vainikainen (!!Speaker)
8 jun 2016

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation