• PL 21 (Haartmaninkatu 3)

    00014

    Finland

19972020

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Meritförteckning

Marja Laasonen is a university lecturer in clinical child neuropsychology at the University of Helsinki, adjunct professor and principal investigator as well as a clinical neuropsychologist at the Helsinki University Hospital. In addition to extensive experience as a clinician, Laasonen has conducted research for 20 years in the areas of developmental and learning difficulties including dyslexia, ADHD, ASD, and developmental language disorders. The specific focus of her research has been the general information processing mechanisms associated with these disorders. In the most important recent project, Laasonen concentrates on developmental language disorders at multiple levels of analysis in a longitudinal setting. 

Utbildning / akademisk kvalifikation

Special psychologist in neuropsychology, Helsingfors universitet

Doctor of psychology, Helsingfors universitet

Adjunct professor, Helsingfors universitet

Externa befattningar

Professor, Turun yliopisto

1 jan 2016 → …

Vetenskapsgrenar

  • 515 Psykologi

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer

Characteristics of Autism Spectrum Disorders Are Associated With Longer Duration of Anorexia Nervosa: A Systematic Review and Meta-Analysis

Saure, E., Laasonen, M., Lepistö-Paisley, T., Mikkola, K., Ålgars, M. & Raevuori, A., jul 2020, I : International Journal of Eating Disorders. 53, 7, s. 1056-1079 24 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragÖversiktsartikelVetenskapligPeer review

Links of Prosodic Stress Perception and Musical Activities to Language Skills of Children With Cochlear Implants and Normal Hearing

Torppa, R., Faulkner, A., Laasonen, M., Lipsanen, J. & Sammler, D., 2020, I : Ear and Hearing. 41, 2, s. 395-410 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Mindfulness-interventioiden vaikuttavuus lasten ja nuorten ADHD-oireisiin

Weckman, H., Raevuori, A. & Laasonen, M., 2020, I : Duodecim. 136, 2, s. 139-145 7 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragÖversiktsartikelVetenskapligPeer review

Quick reorganization of memory traces for morphologically complex words in young children

Leminen, M., Leminen, A., Smolander, S., Arkkila, E., Shtyrov, Y., Laasonen, M. & Kujala, T., 17 feb 2020, I : Neuropsychologia. 138, 9 s., 107309.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Both individual and group-based neuropsychological interventions of dyslexia improve processing speed in young adults: a randomized controlled study

Nukari, J. M., Poutiainen, E. T., Arkkila, E. P., Haapanen, M-L., Lipsanen, J. O. & Laasonen, M. R., 24 dec 2019, I : Journal of Learning Disabilities. 53, 3, s. 213-227 15 s., 0022219419895261.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Projekter

Aktiviteter

  • 7 Akademisk besök på annan institution

University of Seville

Marja Laasonen (Besökande forskare)
6 mar 201710 mar 2017

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

University of Limerick

Marja Laasonen (Besökande forskare)
4 maj 20175 maj 2017

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

University of Zagreb

Marja Laasonen (Besökande forskare)
14 sep 201715 sep 2017

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

Utrecht University

Marja Laasonen (Besökande forskare)
8 nov 20179 nov 2017

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

Cyprus University of Technology

Marja Laasonen (Besökande forskare)
13 okt 201614 okt 2016

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution