Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Meritförteckning

Marja Laasonen is a university lecturer in clinical child neuropsychology at the University of Helsinki, principal investigator and a clinical neuropsychologist at the Helsinki University Hospital, and professor of child and adolescent psychology at the University of Turku. In addition to extensive experience as a clinician, Laasonen has conducted research for 20 years in the areas of developmental and learning difficulties including dyslexia, ADHD, ASD, and developmental language disorders. The specific focus of her research has been the general information processing mechanisms associated with these disorders. In the most important recent project, Laasonen concentrates on developmental language disorders at multiple levels of analysis in a longitudinal setting. 

Utbildning / akademisk kvalifikation

Special psychologist in neuropsychology, Helsingfors universitet

Doctor of psychology, Helsingfors universitet

Adjunct professor, Helsingfors universitet

Externa befattningar

Professor, Turun yliopisto

1 jan 2016 → …

Keywords

  • 515 Psykologi

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 1997 2019

Diminished brain responses to second-language words are linked with native-language literacy skills in dyslexia

Ylinen, S., Junttila, K., Laasonen, M., Iverson, P., Ahonen, L. & Kujala, T., jan 2019, I : Neuropsychologia. 122, s. 105-115 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Links of prosodic stress perception and musical activities to language skills of children with CIs and normal hearing

Torppa, R., Faulkner, A., Laasonen, M., Lipsanen, J. & Sammler, D., 2019, I : Ear and Hearing.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Out of focus – brain attention control deficits in adult ADHD

Salmi, J., Salmela, V., Salo, E., Mikkola, K., Leppämäki, S., Tani, P., Hokkanen, L., Laasonen, M., Numminen, J. & Alho, K., 1 aug 2018, I : Brain Research . 1692, s. 12-22 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Understanding developmental language disorder -The Helsinki longitudinal SLI study (HelSLI): A study protocol

Laasonen, M., Smolander, S., Lahti-Nuuttila, P., Leminen, M., Lajunen, H-R., Heinonen, K., Pesonen, A-K., Bailey, T. M., Pothos, E. M., Kujala, T., Leppänen, P. H. T., Bartlett, C. W., Geneid, A., Lauronen, L., Service, E., Kunnari, S. & Arkkila, E., 2018, I : BMC Psychology. 6, 1, 13 s., 24.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Projekter 2005 2018

Aktiviteter 2015 2017

  • 7 Akademisk besök på annan institution

University of Zagreb

Marja Laasonen (Besökande forskare)
14 sep 201715 sep 2017

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

University of Limerick

Marja Laasonen (Besökande forskare)
4 maj 20175 maj 2017

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

Utrecht University

Marja Laasonen (Besökande forskare)
8 nov 20179 nov 2017

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

University of Seville

Marja Laasonen (Besökande forskare)
6 mar 201710 mar 2017

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

University of Iceland

Marja Laasonen (Besökande forskare)
7 apr 20168 apr 2016

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution