Foto av Marjo Savijärvi
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Finland

20082021

Research output per year

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik
  • 6121 Språkvetenskaper

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer

Varhennetun kieltenopetuksen käytäntöjä: opettajien kokemuksia onnistumisista ja haasteista

Hahl, K., Savijärvi, M. & Wallinheimo, K., 26 feb 2020, Kielididaktiikan katse tulevaisuuteen: Haasteita, mahdollisuuksia ja uusia avauksia kielten opetukseen . Hilden, R. & Hahl, K. (red.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 77-103 27 s. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nr. 17).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Collaborative actions in supervision meetings

Nelson, M., Henricson, S., Savijärvi, M. & Mäntynen, A., 1 jun 2019, Klassrumsforskning och språk(ande) - Classroom research and language/languaging: Rapport från ASLA-symposiet i Karlstad, 12-13 april, 2018 . Ljung Egeland, B., Roberts, T., Sandlund, E. & Sundqvist, P. (red.). Karlstad: Karlstads universitet, s. 235-258 23 s. (ASLA:s skriftserie; nr. 27).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Ilmiöoppiminen yhteistyönä Suomenlinnassa

Wolff, L-A., Kaihovirta, H., Schaffar-Kronqvist, B., Savijärvi, M., Wallinheimo, K., Mikander, P. & Slotte, A., jun 2019, Maailmanperintö ja kulttuurikasvatus = World heritage and cultural education. Metsärinne, M., Heino, T., Korhonen, R. & Esko, M. (red.). Rauma: Rauman Normaalikoulu Teacher Training School, s. 148-159 12 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Neuvomista harjoittelemassa: Aloite asiantuntijuuden osoittamisen työkaluna opintopiirikeskustelussa

Merke, S. & Savijärvi, M., 2019, Kielenoppiminen luokan ulkopuolella. Kotilainen, L., Kurhila, S. & Kalliokoski, J. (red.). Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, s. 200-227 28 s. (Tietolipas; nr. 262).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Projekter

Priser

Väitöskirjapalkinto

Marjo Savijärvi (!!Recipient), 2012

Pris: Pris och hedersbetygelser

Aktiviteter

Educa 2020 Paneelikeskustelu Koskettava koulu - saako koulussa koskettaa?

Marjo Savijärvi (Närvarande)
24 jan 2020

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangPublic Talks

Keskusteluntutkimuksen päivät 2020

Marjo Savijärvi (Närvarande)
6 feb 20207 feb 2020

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Non-lexical Vocalizations and Aesthetics Workshop

Marjo Savijärvi (Närvarande)
13 nov 201915 nov 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Encounters in Art III

Marjo Savijärvi (Talare: Presentation)
28 nov 201930 nov 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Theatre rehearsals - Aesthetic concepts in interaction

Marjo Savijärvi (Närvarande)
23 maj 201924 maj 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Tidningsurklipp

Hur barn lär sig svenska i språkbad

Marjo Savijärvi

14/12/2012

1 Mediabidrag

Press/media: !!Press / Media