Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Keywords

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 2008 2019

Do Lions Quest (LQ) workshops have systematic impact on teachers’ social and emotional learning (SEL)? Samples from nine different countries

Talvio, M., Hietajärvi, L., Matischek-Jauk, M. & Lonka, K., 2 maj 2019, (!!Accepted/In press) I : Electronic Journal of Research in Educational Psychology. 17, 2, s. 317-346

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Engaging leadership training – fostering social interaction skills through e-learning and blended solutions

Lonka, K., Ketonen, E., Marttinen, K. & Talvio, M., apr 2019, I : Eesti Haridusteaduste Ajakiri . 7, 1, s. 28-49 22 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

How to create a flourishing classroom? An intervention protocol for enhancing teachers' social and emotional learning

Talvio, K. M. & Lonka, K. M., 2019, (!!Accepted/In press) Positive psychological interventions: Theories, methodologies and applications within multicultural contexts. van Zyl, L. E. & Rothmann, S. (red.). Springer

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Phenomenal Learning from Finland

Lonka, K., Makkonen, J., Berg, M., Talvio, M., Maksniemi, E., Kruskopf, M., Lammassaari, H., Hietajärvi, L. & Westling, S. K., 26 jun 2018, Helsinki: Edita. 224 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Training Program for Novice Physical Activity Instructors Using Teaching Personal and Social Responsibility (TPSR) Model: A Program Development and Protocol

Toivonen, H-M., Wright, P. M., Hassandra, M., Hagger, M. S., Hankonen, N., Hirvensalo, M. H., Talvio, K. M., Gould, D., Kalaja, S., Tammelin, T., Laine, K. & Lintunen, T., 2018, (Insänt) I : Frontiers in education: educational psychology .

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Projekter 2014 2020

Learning 2 Be

Talvio, M., Berg, M. & Lonka, K.

01/06/201731/01/2020

Projekt: Forskningsprojekt

International Lions Quest evaluation project

Talvio, M., Lonka, K., Berg, M. & Hietajärvi, L.

01/07/201531/12/2018

Projekt: Forskningsprojekt

Lions Quest evaluation project in Finland

Talvio, M., Lonka, K., Komulainen, E., Berg, M. & Ketonen, E. E.

01/07/201430/06/2015

Projekt: Forskningsprojekt

Aktiviteter 2008 2018

Progress in teachers' social and emotional learning

Markus Talvio (!!Invited speaker)
9 nov 2018

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Invited talk

Social and emotional learning in teacher training

Markus Talvio (!!Invited speaker)
29 nov 2018

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Invited talk

Finnish curriculum, phenomenon based learning & preventing bullying

Leena Krokfors (!!Speaker), Kai Markus Talvio (!!Speaker)
4 okt 20176 okt 2017

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Invited talk

Teacher effectiveness training in China (several)

Markus Talvio (Lärare)
2017 → …

Aktivitet: Andra aktivitetstyperTyper av övriga aktiviteter - Extern undervisning och koordinering av ämne

Professional Development Workshop for Chinese Teachers

Leena Krokfors (Närvarande), Kai Markus Talvio (Närvarande)
4 okt 20176 okt 2017

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium