Inget foto av Minna Annukka Kyttälä

Minna Annukka Kyttälä

19972019

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer

Accelerating Mathematics Word Problem-Solving Performance and Efficacy with Think-Aloud Strategies

Björn, P. M., Äikäs, A., Hakkarainen, A., Kyttälä, M. & Fuchs, L. S., 16 okt 2019, I : South African Journal of Childhood Education. 9, 1, 10 s., a716.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Working memory resources in children: stability and relation to subsequent academic skills

Kyttälä, M., Kanerva, K., Munter, I. & Björn, P. M., 3 jul 2019, I : Educational Psychology : An International Journal of Experimental Educational Psychology . 39, 6, s. 709-728 20 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Työmuisti ja työskentelytaidot - kuinka yhdenmukaisia ovat työmuistitestien tulokset ja opettajan havaintoihin perustuvat arviot

Munter, I., Kyttälä, M. & Kanerva, K., 2016, I : NMI-bulletin. 26, 4, s. 22-34 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Training counting skills and working memory in preschool

Kyttälä, M., Kanerva, K. & Kroesbergen, E., aug 2015, I : Scandinavian Journal of Psychology. 56, 4, s. 363-370 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Projekter

Studies in math learning and math learning difficulties

Hautamäki, J., Aunio, P. & Kyttälä, M. A.

01/06/199731/12/2013

Projekt: Forskningsprojekt