Inget foto av Nina Katajavuori

Nina Katajavuori

Farmasian tohtori, Yliopistopedagogiikan dosentti, Helsingin yliopisto,

  • PL 65 (Viikinkaari 2a)

    00014

    Finland

20022021

Research output per year

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Utbildning / akademisk kvalifikation

Työyhteisösovittelija, Helsingfors universitet

Työnohjaaja ja prosessikonsultti, Dialogic Partners Oy

Laaja-alainen korkeakouluopettajan pätevyys, Helsingfors universitet

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik
  • 119 Övrig naturvetenskap
  • 317 Farmaci

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer

Academics’ conceptions of assessment and their assessment practices

Postareff, L., Virtanen, V., Katajavuori, N. & Lindblom-Ylänne, S., 2012, I : Studies in Educational Evaluation. 38, 3-4, s. 84-92 9 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Consonance and dissonance in descriptions of teaching of university teachers

Postareff, L., Katajavuori, N., Lindblom-Ylänne, S. & Trigwell, K., 2008, I : Studies in Higher Education. 33, 1, s. 49-61 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Enchancing the development of pharmacy education by changing pharmacy teaching

Kaartinen-Koutaniemi, M. & Katajavuori, N., 2006, I : Pharmacy Education. 6, 3, s. 197-208 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

The Development of Excellence in Pharmaceutical Knowledge: New Curriculum for the B.Sc. (Pharmacy) Studies

Katajavuori, N., Hirvonen, J. & Lindblom-Ylänne, S., 2003, I : Pharmacy Education. 3, 3, s. 149-160 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Projekter

CELLS: Cultivating Expertise in Learning of Life Sciences - Advancing Learning and Teaching in Higher Education

Södervik, I., Katajavuori, N., Hanski, L., Kettunen, H., Heinonen, N. & Boshuizen, P. H. P. A.

01/01/201931/12/2021

Projekt: Helsingfors Universitetets treåriga forskningsprojekt

Assessing student learning

Virtanen, V., Halinen, K., Ruohoniemi, M. & Katajavuori, N.

01/01/201131/12/2012

Projekt: Forskningsprojekt

Aktiviteter

How does peer-group mentoring support university teachers’ work and well-being?

Saara Repo (!!Speaker), Nina Maria Johanna Katajavuori (!!Speaker)
31 aug 2017

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

Fil

Faculty of Social Sciences Gender Studies Teaching Basket (Extern organisation)

Nina Katajavuori (Expert)
2016 → …

Aktivitet: MedlemskapstyperMedlemskap eller annan roll i inhemskt/internationellt offentligt organ

Faculty of Social Sciences Gender Studies Teaching Basket (Extern organisation)

Nina Katajavuori (Expert)
2016 → …

Aktivitet: MedlemskapstyperMedlemskap eller annan roll i inhemskt/internationellt offentligt organ

Pro Gradu: Sofia von Schantz

Nina Katajavuori (Handledare)
2015 → …

Aktivitet: ExaminationstyperHandledning av annat kunskapsprov (pro gradu, licentiatavhandling)

Supervisor for the doctoral thesis of Maija Tiippana

Nina Katajavuori (Handledare)
2014 → …

Aktivitet: ExaminationstyperHandledare eller bihandledare av doktorsavhandling