Foto av Noora Pyyry

Noora Pyyry

Assistant Professor, Docent

  • PL 4 (Yliopistonkatu 3)

    00014

    Finland

20112023

Forskningsoutput per år

Personlig profil

Information om forskning och undervisning

Olen maantieteen opettajankoulutuksen apulaisprofessori. Työhöni kuuluu tutkimuspohjaisen opettajankoulutuksen kehittäminen yhdessä osastomme lehtoreiden ja muun opetushenkilökunnan kanssa.

Minua kiinnostavat tiedon ja tietämisen politiikka sekä osallisuuden ja oikeudenmukaisuuden kysymykset koulutuksessa ja myös laajemmin maailmassa. Tutkimukseni kärkenä on oppimisen maantieteellinen ja jälkihumanistinen teoretisointi, joka haastaa yksilökeskeistä ja välineellistä suhtautumista koulutukseen. Tutkimuksessani lähestyn ajattelevaa (ihmis-)subjektia maantieteen näkökulmasta ja tarkastelen erilaisten ympäristöjen roolia oppimisessa.

Olen Nuorisotutkimusseuran hallituksen jäsen ja mukana myös Alue- ja ympäristötutkimuksen seuran toiminnassa.

Tieteenalani: lasten ja nuorten maantiede, ihmismaantiede, feministinen maantiede, kasvatustiede, jälkihumanistinen filosofia

Information om forskning och undervisning

I work as an assistant professor of geography education at the department of geosciences and geography.

In my research, I attempt to think learning spatially to acknowledge the fundamentally relational and deeply affectual coming-together of ideas, histories, and doings. I am therefore interested in how learning takes place within various geographical and ideological landscapes, and how these affective framings allow for hesitation and dwelling, which I link to the emergence of new knowledge. This geographical re-conceptualization of learning aims to take into account the various ‘others’ with which humans sense and think, and probe the educational politics linked to these landscapes.

Externa befattningar

Docent, Itä-Suomen yliopisto

feb. 2023 → …

Vetenskapsgrenar

  • 519 Socialgeografi och ekonomisk geografi
  • 1171 Geovetenskaper

Internationellt och inhemskt samarbete

Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.