Foto på Päivi Kousa
  • PL 55 (A. I. Virtasen aukio 1)

    00014

    Finland

20112019
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer 2011 2019

2019

Diversity and science teacher education: supporting practices for better student achievement

Kousa, P., 22 maj 2019, Helsinki: University of Helsinki. 36 s.

Forskningsoutput: AvhandlingDoktorsavhandlingSamling av artiklar

Öppen tillgång
Fil
2018

Learning to Teach at Heterogeneous and Diverse Chemistry Classes: Methods for University Chemistry Teacher Training Courses

Tolsdorf, Y., Kousa, P., Markic, S. & Aksela, M., okt 2018, I : Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. 14, 10, 14 s., em1593.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Low-achieving students' attitudes towards learning chemistry and chemistry teaching methods

Kousa, P., Kavonius, R. & Aksela, M., 1 apr 2018, I : Chemistry education research and practice. 19, 2, s. 431-441 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Pre-service teachers´beliefs about the benefits and challenges of STSE based school-industry collaboration and practices in science education

Kousa, P., Aksela, M. & Ferck Savec, V., dec 2018, I : Journal of Baltic Science Education. 17, 6, s. 1034-1045 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
2016

Differentiation in chemistry education

Kousa, P., 20 dec 2016, Promoting innovative and collaborative chemistry education through evidence-based chemistry teacher education. LUMA Centre Finland, s. 1-4 (International Journal on Math, Science and Technology Education; vol. 1, nr. 3).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Eriyttäminen kemian opetuksessa

Kousa, P. M., 30 sep 2016, Tutkimuksellinen kemian opettajankoulutus: kemian opetusta yhteisöllisesti kehittäen. Aksela, M. (red.). 1 red. Helsinki: Helsingin yliopisto, Kemian opettajankoulutusyksikkö, (LUMAT-B; vol. 1, nr. 2).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
2015

Eheyttävää ja yksilöllistävää opetusta arjen ilmiöistä ja elämää varten

Haatainen, O. M. & Kousa, P. M., 8 apr 2015, I : LUMA.fi Sanomat. 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Eheyttävää kemian opetusta oppiaineiden välisenä yhteistyönä

Haatainen, O., Kousa, P., Aksela, M., Asikainen, T. & Sjöblom, A., 29 okt 2015, I : LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö. 3, 6, s. 744-762 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

2014
2011

The relevance of chlorhexidine contact allergy

Liippo, J., Kousa, P. & Lammintausta, K., 2011, I : Contact Dermatitis. 64, 4, s. 229-234 6 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review