Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer 2001 2019

2019

Koulu keksivänä yhteisönä

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 26 jan 2019, Sähköistyvä koulu: Oppiminen ja oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä. Tossavainen, T. & Löytönen, M. (red.). Helsinki: Suomen tietokirjailijat ry, s. 79-97 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Öppen tillgång

The roles of material prototyping in collaborative design process at an elementary school

Yrjönsuuri, V., Kangas, K., Hakkarainen, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 1 jul 2019, I : Design and Technology Education. 24, 2, s. 141-162 22 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Validating Entrepreneurial Intentions Questionnaire to Assess the Impact of Entrepreneurship Education

Asghar, M. Z., Gul, F., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Tasdemir, M. Z., 2019, I : Eğitim ve bilim. 44, 197, s. 383-399 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2018

Bringing Practices of Co-Design and Making to Basic Education

Riikonen, S., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., jun 2018, Rethinking Learning in the Digital Age: Making the Learning Sciences Count, 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018. Kay, J. & Luckin, R. (red.). London, UK: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vol. Volume 1. s. 248-255 8 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Collaborative Design Work in Technology Education

Kangas, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2018, Handbook of Technology Education. de Vries, M. J. (red.). Cham: Springer International Publishing , s. 597-609 13 s. (Springer International Handbooks of Education; nr. 1).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Hands on Design: Comparing the use of sketching and gesturing in collaborative designing

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2018, I : Journal of Design Research. 16, 1, s. 24-46 23 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Idea Generation and the Shared Epistemic Object of Knowledge in an Artifact-Mediated Co-Invention Project

Riikonen, S., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., aug 2018, 22nd Annual Knowledge Building Summer Institute: Knowledge Building: A Place for Everyone in a Knowledge Society: KBSI 2018 Proceedings. Toronto, Ontario, Canada: Knowlege Building International, s. 65-73 9 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragProfessionell

Öppen tillgång

Line by line, part by part: collaborative sketching for designing

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., jun 2018, I : International Journal of Technology and Design Education. 28, 2, s. 471-494 24 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Long-Term Teacher Orchestration of Technology-mediated Collaborative Inquiry

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2018, I : Scandinavian Journal of Educational Research. 62, 3, s. 407-432 26 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Preschoolers' Peer Collaboration on a Designing Task

Yliverronen, V., Marjanen, P. & Seitamaa-Hakkarainen, P., dec 2018, I : The journal of design and technology education. 23, 2, s. 106-128 23 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Ryhmän oppimismotivaatio ja sitoutuminen yhteisöllisessä keksintöprojektissa

Riikonen, S., Sormunen, K., Korhonen, T., Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 20 apr 2018, Motivaatio ja oppiminen. Salmela-Aro, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 161-180 20 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

The student-produced electronic portfolio in craft education

Saarinen, A., Seitamaa-Hakkarainen, P., Hakkarainen, K., R., L. (red.) & J., K. (red.), 2018, I : Proceedings : International Conference of the Learning Sciences. 3, 2018-June, s. 1417-1418 2 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragKonferensartikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Why our brains love arts and crafts: Implications of creative practices on psychophysical well-being

Huotilainen, M., Rankanen, M., Groth, C., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Mäkelä, M., 2018, I : FORMakademisk. 11, 2, s. 1-17 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2017

Balancing structure and flexibility: Teacher’s orchestration in collaborative long-term inquiry

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2017, Enquiry and project based learning: Students, schools and society. Leat, D. (red.). London: Routledge

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Learning by Making

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2017, The SAGE encyclopedia of out-of-school learning. Peppler, K. (red.). Thousand Oaks, California: Sage

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Pedagogical Infrastructures of Design Studio Learning

Seitamaa-Hakkarainen, P., Härkki, T., Lahti, H. & Hakkarainen, K., 24 maj 2017, I : Journal of textile design, research and practice. 4 (2016), 2, s. 155-181 26 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Towards design hybridity: Negotiating traditions through contemporary craft making in Finland

Kouhia, A. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 1 sep 2017, I : Craft Research. 8, 2, s. 169-192 24 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2016

An Analysis of the Relationship between the Components of Entrepreneurship Education and the Antecedents of Theory of Planned Behavior

Asghar, M. Z., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Nada, N., 2016, I : Pakistan journal of commerce and social sciences . 10, 1, s. 45-68 24 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Cognitive and Embodied Competences in Weaving Design

Seitamaa-Hakkarainen, P., 16 nov 2016, The Common Thread : The Warp and Weft of Thinking. Gliszczynski, V. V., Raabe, E. C. & Suhrbier, M. (red.). Bielefeld: Kerber Verlag, s. 122-131 10 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

How can neuroscience help understand design and craft activity? The promise of cognitive neuroscience in design studies

Seitamaa-Hakkarainen, P., Huotilainen, M., Mäkelä, M., Groth, C. & Hakkarainen, K., jun 2016, I : FORMakademisk. 9, 1, s. 1-16 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Learning craft skills: exploring preschoolers’ craft-making process

Yliverronen, V. & Seitamaa-Hakkarainen, S. P., 23 jun 2016, I : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 23, 2, s. 1-15 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Luovuuden reunaehtoja yksilön ja työyhteisön toiminnassa

Mäkelä, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Huotilainen, M., okt 2016, Mielen salat. Ylikangas, M. (red.). Helsinki: Gaudeamus Helsinki University Press, s. 73-81 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Material mediation and embodied actions in collaborative design process

Lahti, H., Kangas, K., Koponen, V. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2016, I : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 23, 1, s. 15-29 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Physiological measurements of drawing and forming activities

Leinikka, M., Huotilainen, M., Seitamaa-Hakkarainen, P., Groth, C., Rankanen, M. & Mäkelä, M., jun 2016, Proceedings of DRS2016: Design + Research + Society - Future-Focused Thinking. Lloyd, P. & Bohemia, E. (red.). London: Design Research Society, Vol. Volume 7. s. 2941- 2958 18 s. (Proceedings of DRS; vol. 2016).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

The Functions and Benefits of the ePortfolio in Craft Education at the Primary Level

Saarinen, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., nov 2016, I : Design and Technology Education. 21, 3, s. 29-40 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
2015

Interaction and Embodiment in Craft Teaching

Koskinen, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2015, I : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 22, 1, s. 59-72 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Tactile augmentation: A multimethod for capturing experiential knowledge

Groth, C., Mäkelä, M. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2015, I : Craft Research. 6, 1, s. 57–81 25 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2014

An automatic open-source analysis method for video and audio recordings of co-design processes

Toivanen, M., Huotilainen, M., Chi, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., jun 2014, Proceedings of DRS 2014: Design's Big Debates: Design Research Society Biennial International Conference, 16-19 June 2014, Umeå, Sweden. Lim, Y., Niedderer, K., Redström, J., Stolterman, E. & Valtonen, A. (red.). Umeå: Design Research Society, Umeå Institute of Design, Umeå University, s. 921-931 10 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Constraining an open-ended design task by interpreting sources of inspiration

Laamanen, T-K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., jan 2014, I : Art, Design and Communication in Higher Education. 13, 2, s. 135-156 22 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Designing teaching—teaching designing: Teacher’s guidance in a virtual design studio

Lahti, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2014, I : Journal of Learning Design. 7, 1, s. 10-26 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Internet ja sosiaalinen media käsityötieteen tutkimuksen lähteenä ja paikkana – aineistojen muodot ja analyysit

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Koskennurmi-Sivonen, R., 2014, Kättä pidempää: Otteita käsityön tutkimuksesta ja käsitteellistämisestä. Karppinen, S., Kouhia, A. & Syrjäläinen, E. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos, s. 116-131 16 s. (Kotitalous- ja käsityötieteiden julkaisuja; nr. 33).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Interview Study of Professional Designers' Ideation Approaches

Laamanen, T-K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., jun 2014, I : The Design Journal. 17, 2, s. 194-217 24 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Näkökulmia kehittämistutkimukseen käsityötieteessä

Lahti, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2014, Kättä pidempää: Otteita käsityön tutkimuksesta ja käsitteellistämisestä. Karppinen, S., Kouhia, A. & Syrjäläinen, E. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos, s. 89-101 13 s. (Kotitalous- ja käsityötieteiden julkaisuja; nr. 33).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Suunnittelutehtävät, inspiraationlähteet ja ideointi

Laamanen, T-K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2014, Suunnittelusta käsin: Käsityön tutkimuksen ja opetuksen vuoropuhelua. Nuutinen, A., Fernström, P., Kokko, S. & Lahti, H. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos, s. 12-25 14 s. (Kotitalous- ja käsityötieteiden julkaisuja; nr. 36).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Tactile augmentation: reaching for tacit knowledge

Groth, C., Mäkelä, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Kosonen, K., jun 2014, Proceedings of DRS 2014: Design's Big Debates: Design Research Society Biennial International Conference, 16-19 June 2014, Umeå, Sweden. Lim, Y., Niedderer, K., Redström, J., Stolterman, E. & Valtonen, A. (red.). Umeå: Design Research Society, Umeå Institute of Design, Umeå University, s. 1638-1655 18 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

The promise of cognitive neuroscience in design studies

Seitamaa-Hakkarainen, P., Huotilainen, M., Mäkelä, M., Groth, C. & Hakkarainen, K., jun 2014, Proceedings of DRS 2014: Design's Big Debates: Design Research Society Biennial International Conference, 16-19 June 2014, Umeå, Sweden. Lim, Y., Niedderer, K., Redström, J., Stolterman, E. & Valtonen, A. (red.). Umeå: Design Research Society, Umeå Institute of Design, Umeå University, s. 834-846 9 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

The quality of design in 9th grade pupils’ design-and-make assignments in craft education

Syrjäläinen, E. & Seitamaa-Hakkarainen, P., jun 2014, I : The journal of design and technology education. 19, 2, s. 30-39 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Tracing design work through contextual activity sampling

Laamanen, T-K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2014, Design, User Experience, and Usability: Theories, Methods, and Tools for Designing the User Experience: Third International Conference, DUXU 2014 Held as Part of HCI International 2014 Heraklion, Crete, Greece, June 22-27, 2014 Proceedings, Part I. Marcus, A. (red.). Heidelberg: Springer, Vol. Part 1. s. 142-152 11 s. (Lecture Notes in Computer Science; nr. 8517).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

2013

Craft education: authentic design constraints, embodied thinking, and craft making

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Kangas, K., 14 maj 2013, Proceedings of the 2nd International Conference for Design Education Researchers: 14-17 May 2013, Oslo, Norway: Volume 3. Reitan, J. B., Lloyd, P., Bohemia, E., Nielsen, L. M., Digranes, I. & Lutnæs, E. (red.). Oslo: ABM-media, Vol. Volume 3. s. 1369-1383 15 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Designing teaching—teaching designing: teacher’s guidance in a virtual design studio

Lahti, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 14 maj 2013, Proceedings of the 2nd International Conference for Design Education Researchers: 14-17 May 2013, Oslo, Norway: Volume 2. Reitan, J. B., Lloyd, P., Bohemia, E., Nielsen, L. M., Digranes, I. & Lutnæs, E. (red.). Oslo: ABM-media, Vol. Volume 2. s. 1013-1029 17 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Design Thinking in Elementary Students’ Collaborative Lamp Designing Process

Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2013, I : The journal of design and technology education. 18, 1, s. 30-43 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Interagency, collective creativity, and academic knowledge practices

Hakkarainen, K., Hytönen, K., Makkonen, J., Seitamaa-Hakkarainen, P. & White, H., 2013, Learning and collective creativity: Activity-theoretical and socio-cultural studies. Sannino, A. & Ellis, V. (red.). New York: Routledge, s. 77-95 19 s. (Routledge Research in Education).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Making sense: What can we learn from experts of tactile knowledge?

Groth, C., Mäkelä, M. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2013, I : FORMakademisk. 6 , 2, s. 1-12 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Materiality and Emotions in Making

Seitamaa-Hakkarainen, P., Laamanen, T-K., Viitala, J. & Mäkelä, M., 2013, I : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 20, 3, s. 5‒19 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Oppimisen ohjaaminen teknologia-intensiivisessä oppimisympäristössä

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P., Kangas, K. & Hakkarainen, K., 2013, Oppiminen ja pedagogiset käytännöt varhaiskasvatuksesta perusopetukseen. Pyhältö, K. & Vitikka, E. (red.). Helsinki: Opetushallitus, s. 203-217 15 s. (Oppaat ja käsikirjat; nr. 2013:9).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig