Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer

A Systematic Review Evaluating Psychometric Properties of Parent or Caregiver Report Instruments on Child Maltreatment:Part 1: Content Validity

Yoon, S., Speyer, R., Cordier, R., Aunio, P. & Hakkarainen, A., 9 apr 2020, I : Trauma violence & abuse. 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragÖversiktsartikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Erityisopettajaopiskelija verkkopalvelujen käyttäjänä: Taustatutkimus ThinkMath -verkkopalvelun kehittämiseksi

Väisänen, E., Aunio, P. & Laine, A., 2020, I : Ainedidaktiikka. 4, 1, s. 58-78 21 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Reliability and validity evidence of the early numeracy test for identifying children at risk for mathematical learning diffculties

Hellstrand, H., Korhonen, J., Räsänen, P., Linnanmaki, K. & Aunio, P., 2020, I : International Journal of Educational Research. 102, 101580.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

The Number Race - computer-assisted intervention for mathematically low-performing first graders

Hellstrand, H., Korhonen, J., Linnanmäki, K. & Aunio, P., 1 jan 2020, I : European Journal of Special Needs Education. 35, 1, s. 85-99 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Validation of an Early Numeracy Screener for First Graders

Lopez-Pedersen, A., Mononen, R., Korhonen, J., Aunio, P. & Melby-Lervåg, M., 10 jan 2020, I : Scandinavian Journal of Educational Research. 21 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2019

Forskningsbaserade kartläggnings- och interventionsmaterial i matematik för elever i Svenskfinland: Literatur review

Ekstam, U., Hellstrand, H., Korhonen, J. & Aunio, P., 2019, I : NMI-bulletin. 29, Specialnummer, s. 59-79 21 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragÖversiktsartikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

The Role of Cognition, Motivation and Well-Being in the Mathematics Learning

Aunio, P., Niemivirta, M. & Tervaniemi, M., 2019, Shaping Future Schools with Digital Technology: An International Handbook. Yu, S., Niemi, H. & Mason, J. (red.). Singapore: Springer Nature Singapore Pte Ltd., s. 165-178 14 s. (Perspectives on Rethinking and Reforming Education).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2018

Behavioral executive functions among adolescents with mathematics difficulties

Holm, M. E., Aunio, P., Björn, P. M., Klenberg, L., Korhonen, J. & Hannula, M. S., 2018, I : Journal of Learning Disabilities. 51, 6, s. 578-588 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Crossing the bridge to elementary school: The development of children's working memory components in relation to teacher-student relationships and academic achievement

Vandenbroucke, L., Verschueren, K., Desoete, A., Aunio, P., Ghesquiere, P. & Baeyens, D., 2018, I : Early Childhood Research Quarterly. 42, s. 1-10 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Individual Differences in Math Achievement: Finland and Singapore

Lee, K. & Aunio, P., 2018, Cultural Patterns and Neurocognitive Circuits II: East-West Connections. Vasbinder, J. W. & Gulyás, B. (red.). Singapore: World Scientific, s. 169-186 18 s. (Exploring complexity; vol. Volume 5).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Maahanmuutajataustaisten lasten varhaisten matemaattisten taitojen interventiotutkimus

Westerholm, A. & Aunio, P., 2018, I : NMI-bulletin. 28, 3, s. 32-48 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Special education and subject teachers' self-perceived readiness to teach mathematics to low-performing middle school students

Ekstam, U., Korhonen, J., Linnanmäki, K. & Aunio, P., jan 2018, I : Journal of Research in Special Educational Needs. 18, 1, s. 59-69 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil
2017

Alakoululaisten laskemisen ja lukemisen sujuvuuden seuranta

Väisänen, E. & Aunio, P., 2017, I : NMI-bulletin. 27, 4, s. 32-50 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Matemaattiset oppimisvaikeudet

Mononen, R., Aunio, P., Väisänen, E., Korhonen, J. & Tapola, A., 2017, Jyväskylä: PS-kustannus. 212 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Special education pre-service teachers' interest, subject knowledge, and teacher efficacy beliefs in mathematics

Ekstam, U., Korhonen, J., Linnanmäki, K. & Aunio, P., apr 2017, I : Teaching and Teacher Education. 63, s. 338-345 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

The impact of teacher characteristics on educational differentiation practices in lower secondary mathematics instruction

Ekstam, U., Linnanmäki, K. & Aunio, P., 2017, I : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 5, 1, s. 41-59 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2016

Core numerical skills for learning mathematics in children aged five to eight years - a working model for educators

Aunio, P. & Räsänen, P., okt 2016, I : European Early Childhood Education Research Journal. 24, 5, s. 684-704 21 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Counting skills intervention for low-performing first graders

Mononen, R. & Aunio, P., 2016, I : South African Journal of Childhood Education. 6, 1, s. 1-9 9 s., a407.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Early Mathematics Skill Development, Low Performance, and Parental Support in the Finnish Context

Aunio, P., Tapola, A., Mononen, R. & Niemivirta, M., 2016, Early Childhood Mathematics Skill Development in the Home Environment. Blevins-Knabe, B. & Austin, A. M. B. (red.). Cham : Springer International Publishing , s. 51-70 20 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Early Numeracy Performance of South African School Beginners

Aunio, P., Mononen, R., Ragpot, L. & Törmänen, M., 2016, I : South African Journal of Childhood Education. 6, 1, s. 1-8 8 s., a496.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Finnish digital learning support for children with learning difficulties in mathematics

Aunio, P., 2016, New ways to teach and learn in China and Finland: Crossing boundaries with technology. Niemi, H. & Jiyou, J. (red.). Frankfurt am Main: Peter Lang , s. 159-172 14 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Gendered pathways to educational aspirations: The role of academic self-concept, school burnout, achievement and interest in mathematics and reading

Korhonen, J., Tapola, A., Linnanmaki, K. & Aunio, P., dec 2016, I : Learning and Instruction. 46, s. 21-33 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Laskemisen sujuvuus toiselta neljännelle luokalle sekä yhteys lukemisen sujuvuuden ja nimeämisnopeuden kanssa

Väisänen, E. & Aunio, P., 2016, I : Psykologia. 51, 4, s. 244-261 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Thinking skills intervention for low-achieving first graders

Hotulainen, R., Mononen, R. & Aunio, P., 2016, I : European Journal of Special Needs Education. 31, 3, s. 360-375 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

ThinkMath-verkkopalvelu. Matemaattisten taitojen tutkimukseen perustuva tukeminen

Mononen, R., Aunio, P. & Tapola, A., 19 dec 2016, I : NMI-bulletin. 26, 4, s. 55-61 7 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

2015

Children with low performance in mathematics and interventions

Aunio, P. & Tapola, A., 1 nov 2015, I : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 3, 5, s. 664-667 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragÖversiktsartikelVetenskapligPeer review

Educational support for low-performing students in mathematics: the three-tier support model in Finnish lower secondary schools

Ekstam, U., Linnanmaki, K. & Aunio, P., 2015, I : European Journal of Special Needs Education. 30, 1, s. 75-92 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Mathematical learning difficulties – snapshots of current European research

Aunio, P., Mononen, R. & Laine, A., 2015, I : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 3, 5, s. 647-674 28 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragÖversiktsartikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

The development of early numeracy skills in kindergarten in low-, average- and high-performance groups

Aunio, P., Heiskari, P., Van Luit, J. E. H. & Vuorio, J-M., 2015, I : Journal of Early Childhood Research. 13, 1, s. 3-16 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2014

A Mathematics Intervention for Low-Performing, Finnish Second Graders: Findings from a Pilot Study

Mononen, R. & Aunio, P., 2014, I : European Journal of Special Needs Education. 29, 4, s. 457-473 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

A pilot study of the effects of RightStart instruction on early numeracy skills of children with specific language impairment

Mononen, R., Aunio, P. & Koponen, T., maj 2014, I : Research in Developmental Disabilities. 35, 5, s. 999-1014 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

A review of early numeracy interventions for children at risk in mathematics

Mononen, R., Aunio, P., Koponen, T. & Aro, M., 2014, I : International Journal of Early Childhood Special Education. 6, 1, s. 25-54 30 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Children's early numeracy in Finland and Iran

Aunio, P., Korhonen, J., Bashash, L. & Khoshbakht, F., 2014, I : International journal of early years education.. 22, 4, s. 423-440 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Investigating RightStart Mathematics Kindergarten Instruction in Finland

Mononen, R., Aunio, P. & Koponen, T., 2014, I : Journal of Early Childhood Education Research. 3, 1, s. 2-26 25 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Learning difficulties, academic well-being and educational dropout: A person-centred approach

Korhonen, J., Linnanmaki, K. & Aunio, P., apr 2014, I : Learning and Individual Differences. 31, s. 1-10 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Matematiikkainterventio heikkojen ensiluokkalaisten oppimisen tukena

Väisänen, E. & Aunio, P., 2014, I : Journal of Early Childhood Education Research. 3, 2, s. 48-75 28 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2013

Early mathematical performance in Finnish kindergarten and grade one

Mononen, R. & Aunio, P., 20 sep 2013, I : LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö. 1, 3, s. 245-261 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Matematiikan osaaminen ensimmäisen luokan alussa

Mononen, R., Aunio, P., Hotulainen, R. & Ketonen, R., dec 2013, I : NMI-bulletin. 23, 4, s. 12-25 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2012

Esikoululaisten matemaattisten taitojen kehityksen tukeminen Minäkin lasken! -harjoitusohjelmalla

Lusetti, E. & Aunio, P., 2012, I : NMI-bulletin. 22, 3, s. 14-27 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Kommentti puheenvuoro: Toiminnallinen matematiikka

Aunio, P., 11 maj 2012, I : LUMA.fi sanomat. 2012, 11.5.2012, 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Language and Mathematical Performance: a Comparison of Lower Secondary School Students with Different Level of Mathematical Skills

Korhonen, J., Linnanmaki, K. & Aunio, P., 2012, I : Scandinavian Journal of Educational Research. 56, 3, s. 333-344 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Lokakuun puheenaihe: Erityistä tukea tarvitsevat oppijat - keitä he ovat?

Aunio, P. A. & Mononen, R-M., 1 okt 2012, I : LUMA.fi sanomat.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Mathematical and cognitive predictors of the development of mathematics: British Journal of Educational Psychology March 2012, volume 82, issue 1

Kroesbergen, E. (red.), van Luit, J. (red.) & Aunio, P. (red.), 2012, Oxford: John Wiley & Sons Ltd. . 183 s. (British Journal of Educational Psychology; vol. 82, nr. 1)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

2011

Maahanmuuttajalasten erityisluokkasiirrot - syynä todelliset oppimisvaikeudet vai heikko kielitaito?

Sinkkonen, H-M., Kyttälä, M., Karvinen, O. & Aunio, P., 2011, I : NMI-bulletin. 21, 1, s. 14-25 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review