20192019

Research output per year

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer

Herbert Read and the Fourth Industrial Revolution: A Visual Arts Curriculum Framework?

Sinquefield-Kangas, R. & Myllyntaus, O., 1 jul 2019, Learning through art: Lessons for the 21st Century?. Coutts, G. & Torres Eça, T. (red.). Viseu, Portugal: InSEA, International Society for Education through Art, s. 136-151 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Looking for Empathy in Visual Encounters

Sinquefield-Kangas, R., 25 nov 2019, I : International Journal of Education and the Arts. 20, 21, s. 2-31

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Aktiviteter

  • 4 Public Talks

InSEA Congress. Scientific and Social Interventions in Art Education. Aalto University, Finland.

Oona Myllyntaus (New classification), Rachel Sinquefield-Kangas (Talare: Presentation)
20 jun 2018

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangPublic Talks

USSEA/InSEA Regional Conference

Rachel Sinquefield-Kangas (Talare: Presentation)
27 jul 201829 jul 2018

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangPublic Talks

4th Conference on Arts-based Research and Artistic Research

Rachel Sinquefield-Kangas (Talare: Presentation)
28 jun 201630 dec 2016

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangPublic Talks

InSEA Regional Conference

Rachel Sinquefield-Kangas (Talare: Presentation)
22 sep 201624 sep 2016

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangPublic Talks