Foto på Risto Hotulainen
  • Finland

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 3A)

    00014

    Finland

20032021
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer 2003 2019

Artikel

Ajattelun taitojen interventiotutkimus ensimmäisen luokan heikoille oppilaille - pilottitutkimuksen tuloksia

Hotulainen, R. & Linnansaari, J., 17 dec 2012, I : NMI-bulletin. 22, 4, s. 32-44 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Class size as a means of three-tiered support in Finnish primary schools

Vainikainen, M-P., Hienonen, N. & Hotulainen, R., maj 2017, I : Learning and Individual Differences. 56, s. 96-104 9 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Conduct problems, schoolwork difficulties and being bullied: A follow-up in Finnish adolescents

Minkkinen, J., Kinnunen, J., Hotulainen, R. H. E. & Rimpelä, A., 20 dec 2018, I : International journal of school & educational psychology .

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Development of learning to learn skills in primary school

Vainikainen, M-P., Wüstenberg, S., Kupiainen, S., Hotulainen, R. & Hautamäki, J., 2015, I : International Journal of Lifelong Education. 34, 4, s. 376-392 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Does the All Cream Rise? The Plight of Unsupported Gifted Children

Schofield, N. J. & Hotulainen, R., 2004, I : Psychology Science Quarterly. 46, 3, s. 379 - 386 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Epistemological Beliefs and Scientific Reasoning in Finnish Academic Upper Secondary Education

Hotulainen, R. & Telivuo, J., mar 2015, I : Kasvatus & Aika. 9, 1, s. 92-106 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Esiopetusikäisille tarkoitettu ajattelun taitojen interventio-ohjelma

Hotulainen, R. & Hienonen, N., 21 maj 2014, I : NMI-bulletin. 24, 2, s. 19-35 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Family and school social capital, school burnout and academic achievement: a multilevel longitudinal analysis among Finnish pupils

Lindfors, P., Minkkinen, J., Rimpelä, A. & Hotulainen, R., 2018, I : International Journal of Adolescence and Youth. 23, 3, s. 368-381 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Finnish Elementary School Teachers' Attitudes Toward Gifted Education

Laine, S., Hotulainen, R. & Tirri, K., 2019, I : Roeper Review. 41, 2, s. 76-87 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

General and specific thinking skills and schooling: Preparing the mind to new learning

Vainikainen, M-P., Hautamaki, J., Hotulainen, R. & Kupiainen, S., 2015, I : Thinking Skills and Creativity. 18, s. 53-64 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Identified Pre-School Potential Giftedness and its Realtation to Academic Achievement and Self-Concept at the End of Finnish Comprehensive School

Hotulainen, R. & Schofield, N., 2003, I : High Ability Studies. 14, 1, s. 55-70 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Identified pre-school potential giftedness and its relation to academic achievement and self-concept at the end of Finnish comprehensive school

Hotulainen, RHE. & Schofield, NJ., jun 2003, I : High Ability Studies. 14, 1, s. 55-70 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Is technology-enhanced feedback encouraging for all in Finnish basic education? A person-centered approach

Oinas, S., Vainikainen, M-P. & Hotulainen, R., dec 2018, I : Learning and Instruction. 58, s. 12-21 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Jospa sitä joskus sais oikeita töitä: seurantatutkimus peruskoulussa arvioitujen tukitarpeiden yhteydestä nuorten koulutukseen ja työhön sijoittumiseen

Lappalainen, K. & Hotulainen, R., 2007, I : Kasvatus. 38, 3, s. 242-256 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Kommentare zu Steinbrink, Schwanda, Klatte und Lachmann: Sagen Wahrnehmungsleistungen zu Beginn der Schulzeit den Lese-Rechtschreiberfolg in Klasse 1 und 2 voraus? (ZEPP. Heft 4/2010. s. 188-200)

Dummer-Smoch, L., Lehmann-Breuer, W., Ruoho, K., Hotulainen, R., Steinbrink, C., Klatte, M. & Lachmann, T., 2012, I : Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. 44, 2, s. 92-105 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Koulun henkilöstöön kohdistuvan kouluväkivallan osapuolet, olosuhteet ja tilanteiden laatu

Hurme, K., Jahnukainen, M. & Hotulainen, R., jun 2019, I : Yhteiskuntapolitiikka. 84, 3, s. 270-280 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Koulutuksen arviointikeskus tuottaa tutkimustietoa kehitystyöhön ja päätöksentekoon

Ojala, T. & Hotulainen, R., dec 2016, I : eErika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia. 2016, 1-2, s. 5-6 2 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Käyttäytymisen ja tunteiden vahvuuksien arviointiväline (KTVA)

Sointu, E., Lappalainen, K., Hotulainen, R., Kuorelahti, M., Närhi, V., Lambert, M. C. & Savolainen, H., 2018, I : EriKa : Erityisopetuksen tutkimus- ja menetelmätieto. 2018, 2, s. 19-22 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Öppen tillgång

Lasten stressin säätely, reagointitaipumukset ja leikkikäyttäytyminen päiväkotiympäristössä

Suhonen, E., Sajaniemi, N., Alijoki, A., Hotulainen, R., Nislin, M. & Kontu, E., 2014, I : Psykologia. 49, 3, s. 184-197 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Low schoolwork engagement and schoolwork difficulties predict smoking in adolescence?

Minkkinen, J. L., Kinnunen, J. M., Karvonen, S., Hotulainen, R. H., Lindfors, P. L. & Rimpelä, A. H., feb 2019, I : European Journal of Public Health. 29, 1, s. 44-49 6 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Maahanmuuttajataustaisten nuorten psykososiaalinen oireilu Helsingin metropolialueella

Minkkinen, J., Hotulainen, R. & Rimpelä, A., 2018, I : Psykologia. 53, 2-3, s. 89-107 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Matematiikan osaaminen ensimmäisen luokan alussa

Mononen, R., Aunio, P., Hotulainen, R. & Ketonen, R., dec 2013, I : NMI-bulletin. 23, 4, s. 12-25 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Myosin IIb controls actin dynamics underlying the dendritic spine maturation

Koskinen, M., Bertling, E., Hotulainen, R., Tanhuanpää, K. & Hotulainen, P., 2014, I : Molecular and Cellular Neuroscience. 61, s. 56-64 9 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Nuorten aikuisten arvioita omista vahvuuksistaan ja siitä, miten peruskoulu tukee niiden kehittymistä

Hotulainen, R. & Lappalainen, K., 2006, I : NMI-bulletin. 2006, 4, s. 28-35 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Nyexaminerade om lärarutbildningen i Sverige och i Finland

Bejerot, E., Lampi, L., Forsberg, T., Ahtiainen, R., Björk, L., Hotulainen, R., Parding, K., Sehlstedt, T. & Westensson, G., 20 feb 2019, I : Arbetsmarknad och Arbetsliv. 24 (2018), 3-4, s. 66-84 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Oppimistuloksia ennustavat tekijät Helsingin metropolialueen yläkouluissa

Vainikainen, M-P., Hienonen, N., Lindfors, P., Rimpelä, A., Asikainen, M., Hotulainen, R. & Hautamäki, J., 2016, I : Kasvatus. 47, 3, s. 214-229 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Parents’ Views on the Success of Integration of Students with Special Education Needs

Hotulainen, R. & Takala, M., 2014, I : International Journal of Inclusive Education. 18, 2, s. 140-154 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Participation in part-time special education and its correlation with the educational paths, self-concepts and strengths of young adults

Lappalainen, K. & Hotulainen, R., 18 dec 2012, I : British Journal of Special Education. 39, 4, s. 185-193 9 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Perhetyön tarkastelua

Hotulainen, R. & Sinkkonen, H-M., 2008, I : Kasvatus. 39, 1, s. 98-101 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Pre-school socio-emotional behaviour and its correlation to self-perceptions and strengths of young adults

Hotulainen, R. & Lappalainen, K., 2011, I : Emotional and Behavioural Difficulties. 16, 4, s. 365-381 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Pre-school Verbo-sensory Motor Status as a Predictor of Educational Life-Courses and Self-perceptions of Young Adults

Hotulainen, R., Lappalainen, K., Ruoho, K. & Savolainen, H., 2010, I : International Journal of Disability, Development and Education. 57, 3, s. 299-314 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Sosioekonominen tausta ja osa-aikaiseen erityisopetukseen osallistuminen selittämässä nuorten aikuisten vahvuuksia sekä koulutukseen ja työelämään sijoittumista

Hotulainen, R. & Lappalainen, K., 2009, I : Kasvatus. 40, 2, s. 131-145, 195-196

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Technology-enhanced feedback for pupils and parents in Finnish basic education

Oinas, S., Vainikainen, M-P. & Hotulainen, R., maj 2017, I : Computers & Education. 108, s. 59-70 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

The Probability Distribution of the Response Times in Self-paced Continuous Search Tasks

van der Ven, A., Hotulainen, R. & Thuneberg, H., 2017, I : Psychological Test and Assessment Modeling. 59, 1, s. 3-30 28 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Thinking skills intervention for low-achieving first graders

Hotulainen, R., Mononen, R. & Aunio, P., 2016, I : European Journal of Special Needs Education. 31, 3, s. 360-375 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Tukea tarvitsevien oppilaiden ajattelutaitojen kehittyminen erikokoisissa luokissa

Vainikainen, M-P., Hienonen, N., Hautamäki, J. & Hotulainen, R., 2015, I : NMI-bulletin. 25, 3, s. 36-51 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Work Demands and Resources, Stress Regulation and Quality of Pedagogical Work Among Professionals in Finnish Early Childhood Education Settings

Nislin, M., Sajaniemi, N., Suhonen, E., Sims, M., Hotulainen, R., Hyttinen, S. & Hyttinen, A., 5 okt 2015, I : Journal of Early Childhood Education Research. 4, 1, s. 42-66 25 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Yhteisopettajuus ja joustavat oppimisryhmät yläkoulun matematiikan opetuksen tukena

Makkonen, K., Thuneberg, H., Jahnukainen, M. & Hotulainen, R., 2019, I : Ainedidaktiikka. 3, 1, s. 2-20 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Koulujen monet kielet ja uskonnot: Selvitys vähemmistöäidinkielten ja -uskontojen sekä suomi ja ruotsi toisena kielenä -opetuksen tilanteesta eri koulutusasteilla

Tainio, L., Kallioniemi, A., Hotulainen, R., Ahlholm, M., Ahtiainen, R., Asikainen, M., Avelin, L., Grym, I., Ikkala, J., Laine, M., Lankinen, N., Lehtola, K., Lindgren, E., Rämä, I., Sarkkinen, T., Tamm, M., Tuovila, E. & Virkkala, N., 24 jan 2019, Helsinki: Valtioneuvoston kanslia. 205 s. (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja; nr. 11/2019)

Forskningsoutput: Bok/rapportBeställd rapportProfessionell

Öppen tillgång
Fil

Metropolialueen nuorten siirtyminen yläkoulusta toiselle asteelle: osaaminen ja hyvinvointi

Hotulainen, R., Rimpelä, A., Karvonen, S., Kupiainen, S., Lindfors, P., Kinnunen, J. M., Minkkinen, J., Vainikainen, M-P. & Wallenius, T., 6 jun 2016, Helsinki: Valtioneuvoston kanslia. 85 s. (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja; nr. 27/2016)

Forskningsoutput: Bok/rapportBeställd rapportProfessionell