Inget foto av Salla Kurhila
  • PL 3 (Fabianinkatu 33)

    00014

    Finland

20002020

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer

2020

Correcting medical decisions: a study in nurses’ patient advocacy in (Finnish) hospital ward rounds

Kurhila, S., Lehtimaja, I. & Drew, P., 2020, I : Sociology of Health & Illness. 42, 7, s. 1709-1726 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Koodinvaihdot ja prosodia – tapaustutkimus Kanadassa asuvan ulkosuomalaisen puheesta

Wiklund, M. & Kurhila, S., aug 2020, (!!Accepted/In press) I : Virittäjä.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Orientation to language learning over time: A case analysis on the repertoire addition of a lexical item

Kotilainen, L. & Kurhila, S., sep 2020, I : Modern Language Journal. 104, 3, s. 647-661 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Student-initiated language learning sequences in a real-world digital environment

Kurhila, S. & Kotilainen, L., apr 2020, I : Linguistics and Education. 56, 11 s., 100807.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2019

Ammattikielen tilanteisuus kielenoppimisen haasteena: esimerkkinä hoitoala

Kurhila, S. & Lehtimaja, I., 2019, Kielenoppiminen luokan ulkopuolella. Kotilainen, L., Kurhila, S. & Kalliokoski, J. (red.). Helsinki: Suomalaisen kirjallisuuden seura, s. 143-171 29 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Dealing with numbers: Nurses informing doctors and patients about test results

Kurhila, S. & Lehtimaja, I., apr 2019, I : Discourse Studies. 21, 2, s. 180-198 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Johdatus luokkahuoneen ulkopuoliseen kielenoppimiseen

Kurhila, S., Kotilainen, L. & Kalliokoski, J., 2019, Kielenoppiminen luokan ulkopuolella. Kotilainen, L., Kurhila, S. & Kalliokoski, J. (red.). Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, s. 7-30 24 s. (Tietolipas; vol. 262).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Kielenoppiminen luokan ulkopuolella

Kotilainen, L. (red.), Kurhila, S. (red.) & Kalliokoski, J. (red.), nov 2019, Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura. 360 s. (Tietolipas; nr. 262)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Mitä opettajattomuudesta seuraa? Asiantuntijuus vertaisoppijoiden kielenoppimistilanteissa

Kotilainen, L. & Kurhila, S., 2019, Kielenoppiminen luokan ulkopuolella. Kotilainen, L., Kurhila, S. & Kalliokoski, J. (red.). Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, s. 33-60 28 s. (Tietolipas; nr. 262).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Monikulttuuristen lääkärin vastaanottojen vuorovaikutuksesta [kirja-arvostelu]

Kurhila, S., 2019, I : Sananjalka (Turku). 61, 61, s. 285-288 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLitteraturöversiktVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Word search sequences in teacher-student interaction in an English as medium of instruction context

Duran, D., Kurhila, S. & Sert, O., 20 dec 2019, I : International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 20 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2017

Cooking, Interaction and Learning: the Finnish Digital Kitchen as a Language Learning Environment

Kurhila, S. K. & Kotilainen, L. P., 2017, Task-Based Language Learning in a Real-World Digital Environment. Seedhouse, P. (red.). London: T & T Clark, s. 157-179 23 s. (Advances in Digital Language Learning and Teaching).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Nyt tutkitaan vuorovaikutusta sairaanhoitajan työssä

Komppa, J., Kurhila, S. & Lehtimaja, I., 7 nov 2017, I : Sairaanhoitajaplus.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Öppen tillgång

Toisto ja korjauksen rajat

Kurhila, S. K. & Lilja, N., 2017, I : Virittäjä. 121, 2, s. 213-243 31 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2016

Keskustelun vuorottelujäsennyksen perussystematiikka

Sacks, H., Schegloff, E., Jefferson, G., Etelämäki, M., Hakulinen, A., Arminen, I., Couper-Kuhlen, E., Halonen, M., Koivisto, A., Kurhila, S., Laury, R., Lehtinen, E., Lindholm, C., Niemi, J., Peräkylä, A., Ruusuvuori, J., Raevaara, L., Routarinne, S., Stevanovic, M., Svinhufvud, K. & 2 andra, Tainio, L. (Översättare) & Voutilainen, L. (Översättare), 2016, 70 s. Helsinki : Kotikielen seura.

Forskningsoutput: Övriga bidrag

Öppen tillgång
Fil

Kuka, mitä, häh? Korjausaloitteet suomalaisessa arkikeskustelussa

Haakana, M. O., Kurhila, S. K., Lilja, N. & Savijärvi, M. H., 2016, I : Virittäjä. 120, 2, s. 255-293

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Miten tuemme lapsen monikielisyyttä?

Kurhila, S. K., 2016, Ovi auki oppimiseen! Tukimateriaalia Suomi-koulujen opetussuunnitelmasuosituksen käyttöön. Korpela, H. (red.). Helsinki: Opetushallitus, s. 12-15 4 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelAllmänheten

Puhumisen haasteet

Kurhila, S. K. & Laakso, M., 2016, Keskustelunanalyysi: Kuinka tutkia sosiaalista toimintaa ja vuorovaikutusta. Stevanovic, M. & Lindholm, C. (red.). Tampere: Vastapaino, s. 224-242 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Puhumisen haasteet

Kurhila, S. & Laakso, M., 2016, Keskustelunanalyysi: Kuinka tutkia sosiaalista toimintaa ja vuorovaikutusta. Stevanovic, M., Lindholm, C. & Arminen, I. (red.). Tampere: Vastapaino, s. 224-242 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Ymmärtämisen haasteet

Kurhila, S. K. & Lindholm, C. C., 2016, Keskustelunanalyysi: Kuinka tutkia sosiaalista toimintaa ja vuorovaikutusta. Lindholm, C. & Stevanovic, M. (red.). Tampere: Vastapaino, s. 259-275 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2015

Can a kitchen teach languages? Linking theory and practice in the design of context-aware language learning environments

Preston, A., Balaam, M., Seedhouse, P., Kurhila, S., Kotilainen, L., Rafiev, A., Jackson, D. & Olivier, P., 2015, I : Smart Learning Environments. 2, 9, 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2014

Kielitaitoa kokkaamalla

Kurhila, S. & Kotilainen, L., 2014, Päättymätön projekti: Puhetta eri S2-foorumeilla. Lauranto, Y. & Vehkanen, M. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, Suomen kielen, suomalais-ugrilaisten ja pohjoismaisten kielten ja kirjallisuuksien laitos, (Kakkoskieli; vol. 7).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2013

La réparation dans les interactions verbales de jeunes enfants d'origines diverses en jardin d'enfants en Finlande

Kurhila, S., 2013, Développement du langage et plurilinguisme chez le jeune enfant. Hélot, C. & Rubio, M-N. (red.). Éditions érès, s. 164-184

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

2012

Kun ymmärtäminen on vaakalaudalla - kohdentamattomat korjausaloitteet kakkoskielisessä keskustelussa

Kurhila, S., 2012, Haavoittuva keskustelu: Keskustelunanalyyttisia tutkimuksia kielellisesti epäsymmetrisestä vuorovaikutuksesta. Leskelä, L. & Lindholm, C. (red.). Helsinki: Kehitysvammaliitto, s. 145-183 39 s. (Kehitysvammaliiton tutkimuksia; nr. 6).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2011

Kakkoskielistä vuorovaikutusta ja oppimisen mahdollisuuksia

Kurhila, S., 2011, I : Virittäjä. 115, 2, s. 277-280

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

2009

Other-correction in everyday interaction: some comparative aspects

Haakana, M. & Kurhila, S., 2009, Talk in interaction: comparative dimensions. E. B. M. H. M. L. . J. L., Haakana, M., Laakso, M. & Lindström, J. (red.). Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, s. 152-179 (Studia Fennica. Linguistica; vol. 14).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Suomi toisena kielenä - opetuksen ja tutkimuksen rajapintoja

Kurhila, S. K. (red.) & Kokkonen, M. (red.), 2009, Helsinki: Kotikielen seura. (Virittäjä; vol. 2009, nr. 3)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

2008

Ymmärtäminen, vuorovaikutus ja toinen kieli

Kurhila, S., 2008, Kieltä kohti. T. T. O-R. J. M. S. (red.). [Helsinki]: Otava, s. 105-127 23 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2007

Suunvuoro

Onikki-Rantajääskö, T. & Kurhila, S., 2007, I : Virittäjä. 111, 3, s. 321 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Suunvuoro

Onikki-Rantajääskö, T. & Kurhila, S., 2007, I : Virittäjä. 111, 1, s. 1-2 2 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Suunvuoro

Onikki-Rantajääskö, T. & Kurhila, S., 2007, I : Virittäjä. 111, 2, s. 161 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Suunvuoro

Onikki-Rantajääskö, T. & Kurhila, S., 2007, I : Virittäjä. 111, 4, s. 481 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

2006

Alkusanat

Kurhila, S. & Mäntynen, A., 2006, Tunnetta mukana: Kirjoituksia Jyrki Kalliokosken 50-vuotispäivän kunniaksi. Kurhila, S. & Mäntynen, A. (red.). Helsinki: Helsingin yliopiston suomen kielen ja kotimaisen kirjallisuuden laitos, s. 7-10 (Kieli; nr. 17).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Kenen suomi on oikeaa? Lasten korjauksista monietnisissä päiväkotiryhmissä

Kurhila, S., 2006, Tunnetta mukana: kirjoituksia Jyrki Kalliokosken 50-vuotispäivän kunniaksi. Kurhila, S. & Mäntynen, A. (red.). Helsingin yliopisto, Suomen kielen ja kotimaisen kirjallisuuden laitos, s. 30-54 25 s. (Kieli; nr. 17).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Maahanmuuttajataustaiset asiakkaat Kelan toimistossa

Kurhila, S., 2006, Arjen asiointia. Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, s. 285-312 28 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Second language interaction

Kurhila, S., 2006, Amsterdam: Benjamins. 257 s. (Pragmatics & BeyondNew Series; nr. vol. 145)

Forskningsoutput: Bok/rapportBokVetenskapligPeer review

Suunvuoro

Kurhila, S. & Onikki-Rantajääskö, T., 2006, I : Virittäjä. 110, 2, s. 161 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Suunvuoro

Onikki-Rantajääskö, T. & Kurhila, S., 2006, I : Virittäjä. 110, 3, s. 321 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Suunvuoro

Onikki-Rantajääskö, T. & Kurhila, S., 2006, I : Virittäjä. 110, 1, s. 1 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Tunnetta mukana: kirjoituksia Jyrki Kalliokosken 50-vuotispäivän kunniaksi

Kurhila, S. (red.) & Mäntynen, A. (red.), 2006, Helsinki: Helsingin yliopisto, Suomen kielen ja kotimaisen kirjallisuuden laitos. 204 s. (Kieli; nr. 17)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

2005

Different orientations to grammatical correctness

Kurhila, S., 2005, Applying Conversation Analysis. E. B. K. R. A. P. S. (red.). New York: Palgrave Macmillan, s. 143-158 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2004

Clients or language learners – being a second language speaker in institutional interaction

Kurhila, S. K., 2004, Second language conversations. Studies of communication in everyday settings.. Gardner, R. & Wagner, J. (red.). Continuum, s. 58-74

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2003

Co-constructing understanding in second language conversation

Kurhila, S. K., 2003

Forskningsoutput: AvhandlingDoktorsavhandlingMonografi

2001

Asiantuntijuuden kerrostumista. Syntyperäiset ja ei-syntyperäiset suomenpuhujat virkailijoina ja asiakkaina.

Kurhila, S. K., 2001, Intitutionaalinen vuorovakutus. Ruusuvuori, J., Haakana, M. & Raevaara, L. (red.). Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, (Tietolipas).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Correction in talk between native and non-native speaker

Kurhila, S. K., 2001, I : Journal of Pragmatics. 33, s. 1083-1110

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2000

Keskustelunanalyysin esittelyä ja rajankäyntiä – kakkoskielisten keskustelujen haaste

Kurhila, S. K., 2000, Kieli, diskurssi & yhteisö. Sajavaara, K. & Piirainen-Marsh, A. (red.). s. 359-392

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review