Foto på Sara Sintonen

Sara Sintonen

Title of Adjunct Professor, University Lecturer

  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Finland

19982021
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer 1998 2020

2020

Varhaiskasvatus puhuttaa: havaintoja Twitterissä jaetuista näkemyksistä

Sintonen, S. & Onnismaa, E-L., 2020, (!!Accepted/In press) I : Yhteiskuntapolitiikka.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

”Et ne tietää, et toi on hyvä ihminen”. Varhaiskasvatuksen opettajuus J. A. Hollon hengessä

Sintonen, S., 2020, (!!Accepted/In press) I : Kasvatus. 51, 2

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2019

Finnish Teachers Making Sense of and Promoting Multiliteracies in Early Years Education

Sairanen, H., Kangas, J. & Sintonen, S., 2019, Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and Beyond. Kumpulainen, K. & Sefton-Green, J. (red.). London: Routledge, s. 42-60 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Monilukutaito ei arvota: paperin ja näytön maailmoissa

Sintonen, S., nov 2019, (!!Accepted/In press) Ytimessä. Turun yliopisto

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Monilukutaito taiteen ja luovuuden hengessä

Sintonen, S., nov 2019, (!!Accepted/In press) Sukkasäkkisoittimia ja spontaania kurarumbaa – Luovaa toimintaa varhaiskasvatuksessa. Metropolia Ammattikorkeakoulu

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Teacher Education Matters: Finnish Teacher Educators’ Concerns, Beliefs, and Values

Maaranen, K., Kynäslahti, H., Byman, R., Jyrhämä, R. & Sintonen, S., 2019, I : European Journal of Teacher Education. 42, 2, s. 211-227 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

The effect of writing modality on recollection in children and adolescents

Frangou, S-M., Wikgren, J., Sintonen, S., Kairaluoma, L. & Vasari, P., 28 okt 2019, I : Research in Learning Technology. 27, 13 s., 2239.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Äänitaide - oppimateriaali

Sintonen, S., Erfving, E. & Puha, J., apr 2019

Forskningsoutput: Icke-textbaserad outputWebbpublikation/-platsProfessionell

Öppen tillgång
Öppen tillgång
Fil

Bångstyriga bitar: Inlärning av multilitteracitet med glädje

Kumpulainen, K., Sintonen, S., Vartiainen, J., Sairanen, H., Nordström, A., Byman, J. S. & Renlund, J. A., 20 nov 2018, Helsingfors: Helsingfors universitet. 60 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Öppen tillgång

Children’s produced graphical instructions in music as a multiliteracy act

Sintonen, S., dec 2018, I : Musiikkikasvatus. 21, 2, s. 54-64 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Digikyvykkyyden yhteiskehittäminen korkeakouluissa

Vesterinen, O., Sintonen, S., Kynäslahti, H. & Ohashi, Y., 4 okt 2018, I : AMK-lehti = UAS journal : journal of Finnish universities of applied sciences. 2018, 3

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Öppen tillgång

Kolumni: Hyräilemisen hyvästä

Sintonen, S., dec 2018, I : Niin & näin : filosofinen aikakauslehti. 25, 4 (99), s. 76-79 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Kurittomat Palaset: Monilukutaitoa Opitaan Ilolla

Kumpulainen, K., Sintonen, S., Vartiainen, J., Sairanen, H., Nordström, A., Byman, J. S. & Renlund, J. A., 20 nov 2018, Helsinki: Helsingin yliopisto, kasvatustieteellinen tiedekunta. 60 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Öppen tillgång

Lintu lensi oksalle, lauloi niitä näitä: Monilukutaito mediakasvatuksessa

Sintonen, S., 2018, Mediametkaa! Osa 10, Mediakasvatuksen parhaat käytännöt. Puska, M. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Ljudkonst tillsammans med barn

Sintonen, S. & Erfving, E., 2018, Helsinki: Playful Learning Center. 14 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Öppen tillgång

Luokanopettajaopiskelijoiden digikulttuurinen loikka äänitaiteeseen, blogikirjoitus

Sintonen, S., 7 maj 2018, Helsinki : Helsingin yliopisto.

Forskningsoutput: Övriga bidrag

Öppen tillgång

Mediakasvatus varhaisvuosina: mukaan dynaamiseen esittämisen virtaan?

Sintonen, S., 2018, Mediakasvatuksen käsikirja. Willman, V. (red.). Kuopio: UNIpress, s. 81-97 17 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Monilukutaitoa monitaiteisesti: Tapaustutkimus peruskoulun yhdeksäsluokkalaisten musiikkia ja tanssia yhdistävästä työskentelystä

Karjalainen-Väkevä, M. & Sintonen, S., 2018, I : Ainedidaktiikka. 2, 1, s. 39-58 20 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Nuorten käsitykset digitalisaation tärkeydestä

Byman, R., Korhonen, T., Sintonen, S., Vesterinen, O. & Kynäslahti, H., 2018, Opin polut ja pientareet: Nuorisobarometri 2017. Pekkarinen, E. & Myllyniemi, S. (red.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura, s. 149-159 11 s. (Julkaisuja / Nuorisotutkimusseura. Kenttä; nr. 200)(Verkkojulkaisuja / Nuorisotutkimusseura; nr. 129)(NUORAn julkaisuja / Opetusministeriö; nr. 58).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Sound Art with Children

Sintonen, S. & Erfving, E., 2018, Helsinki: Playful Learning Center. 14 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Öppen tillgång

Tarinamaailma

Erfving, E., Sintonen, S. & Puha, J., jan 2018

Forskningsoutput: Icke-textbaserad outputWebbpublikation/-platsProfessionell

Young children’s imaginative play and dynamic literacy practices in the digital age

Sintonen, S., Kumpulainen, K. & Vartiainen, J., nov 2018, Mobile Technologies in Children's Language and Literacy: Innovative Pedagogy in Preschool and Primary Education. Oakley, G. (red.). Bingley, UK: Emerald, s. 15-28 14 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Äänitaidetta lasten kanssa

Sintonen, S. & Erfving, E., apr 2018, Helsinki: Playful Learning Center. 14 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Öppen tillgång
2017

[Kaksi reseptiä säveltämisen ohjaukseen]: Äänikollaasi kännyköillä ; Look for sounds

Sintonen, S., 2017, Reseptejä säveltämisen ohjaukseen. Hartikainen, S. (red.). Helsinki: Helsinki Metropolia, University of Applied Sciences , s. 60-63 4 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Blogikirjoitus: Yhteiskehittely toimintamuotona

Sintonen, S., 29 nov 2017, Helsinki : Metropolia Ammattikorkeakoulu.

Forskningsoutput: Övriga bidrag

Luovan tuottamisen arviointi musiikissa sekä äidinkielessä ja kirjallisuudessa

Kauppinen, M., Sintonen, S., Harmanen, M. & Kauppinen, E., 2017, Arviointia toteuttamassa: Näkökulmia monipuoliseen oppimisen arviointiin. Kauppinen, E. & Vitikka, E. (red.). Helsinki: Opetushallitus, s. 127-139 13 s. (Oppaat ja käsikirjat / Opetushallitus; nr. 2017:4).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Monilukutaito moninaisuutena, toimintana ja osallisuutena

Sintonen, S. & Kumpulainen, K., dec 2017, Mitä tarkoittaa?: Mediataide monilukutaidon lähteenä. Ruuskanen, R. (red.). Helsinki: AV-arkki {], s. 6-12 7 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Peer teaching and learning: A case of two five-year-olds as Minecraft creators

Sintonen, S., Kentz, M-B. & Lipponen, L., 1 dec 2017, Young & creative: Digital Technologies Empowering Children in Everyday Life. Eleá, I. & Mikos, L. (red.). Göteborg: NORDICOM, s. 173-184 12 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Vertaisoppiminen digitaalisessa toimintaympäristössä. Tapaustutkimus kahden viisivuotiaan Minecraft -luomisesta

Kentz, M-B., Sintonen, S. & Lipponen, L., jan 2017, I : Kasvatus & Aika. 11, 1, s. 54–68 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2016

A Coming Into Being: Learning Multimodal Literacy in Pre-School Through Digital Production

Sintonen, S. & Kentz, M-B., nov 2016, I : IMAG. 1, 3, s. 268-280 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Activity Cards for Keen Ears

Sintonen, S. & Erfving, E., jan 2016, Helsinki: University of Helsinki, Department of Teacher Education. 38 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokAllmänheten

Arts Education. Instruments of Expression and Communication.

Kairavuori, S. & Sintonen, S., 2016, Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (red.). Second revised education red. Rotterdam: Sense publishers, s. 211-225 15 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Herkkien korvien tehtäväkortit 2: Pedagoginen materiaali

Sintonen, S. & Erfving, E., apr 2016, Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos. 30 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokAllmänheten

Lapset digitaalisen osallisuuden kynnyksellä

Sintonen, S., jan 2016, Osallistava koulu, aktiivinen maailmankansalaisuus: Näkökulmia osallisuuteen ja globaalikasvatukseen kouluyhteisössä. Ervamaa, E. & Muurinen, H. (red.). Helsinki: Plan Suomi, 5 s. 8

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelAllmänheten

Monilukutaitoa audiovisuaalisessa kulttuurissa

Sintonen, S. T., sep 2016, (!!Accepted/In press) Monilukutaito perusopetuksen opetussuunnitelmissa. Opetushallitus

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Tilannetaju ja tahdikkuus oppilaiden yhteisöllisessä digitaalisessa työskentelyssä

Bilund, M-L., Muinonen, M. & Sintonen, S., mar 2016, I : Media & viestintä : kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen lehti. 39, 1, s. 55-72 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2015

Herkkien korvien tehtäväkortit: Pedagoginen materiaali

Sintonen, S. & Erfving, E., aug 2015, Helsinki: University of Helsinki, Department of Teacher Education. 32 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokAllmänheten

Öppen tillgång

Manifesto by the Playful Learning Center: Playing with learning

Sefton-Green, J., Kumpulainen, K., Lipponen, L., Sintonen, S., Rajala, A. & Hilppö, J., 4 dec 2015, Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos. 8 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Mediatuottaminen osallisuuden ajan mediakasvatuksessa

Vesterinen, O., Kynäslahti, H., Mylläri, J., Sintonen, S. & Vahtivuori, S., 2015, I : Media & viestintä : kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen lehti. 38, 2, s. 144-156 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Mobiilioppiminen ja leikkivä lapsi

Sintonen, S., Ohls, O., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., maj 2015, Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos. 18 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Mobile Learning and the Playing Child

Sintonen, S., Ohls, O., Kumpulainen, P. & Lipponen, L., jun 2015, Helsinki: University of Helsinki. 18 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Museot ovat ikkuna maailmaan, josta mediakasvatus ammentaa

Sintonen, S., dec 2015, Museot & mediakasvatus: [Linkki - museot mediakasvattajiksi -hankkeen julkaisu]. Kinanen, P. (red.). Helsinki: Suomen museoliitto, s. 10-11 2 s. (Suomen museoliiton julkaisuja; nr. 68).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelAllmänheten