• PL 3 (Fabianinkatu 33)

    00014

    Finland

19942019
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer 1994 2019

2019

Challenges in exploring knowledge and knowing of university students

Hyytinen, H., Postareff, L. & Lindblom-Ylänne, S., 2019, (!!Accepted/In press) Development of Adult Thinking: Interdisciplinary Perspectives on Cognitive Development and Adult Learning. Kallio, E. K. (red.). Routledge

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Research on academic emotions requires a rich variety of research methods

Lindblom-Ylanne, S., 3 okt 2019, I : Studies in Higher Education. 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil
2018

Eurooppalainen identiteetti ja korkeakoulut

Niinistö-Sivuranta, S. & Lindblom-Ylänne, S., dec 2018, I : Maanpuolustus. 2018, 126, s. 30-33 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Päin tulevaa työtä

Lindblom-Ylänne, S., 2 mar 2018, I : Yliopisto : Helsingin yliopiston tiedelehti. 66, 2, s. 6 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelAllmänheten

The importance of evidence-based development of teaching and learning at university

Lindblom-Ylänne, S. & Kola, J., 2018, Places of Engagement : Reflections on Higher Education in 2040 - a Global Approch. Heijnen, A. & van der Vaart, R. (red.). Amsterdam: Amsterdam University Press, s. 76-81 6 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Öppen tillgång
Fil
2017
Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Higher Education Transitions: Theory and Research

Kyndt, E. (red.), Donche, V. (red.), Trigwell, K. (red.) & Lindblom-Ylänne, S. (red.), apr 2017, Abingdon, Oxon: Routledge - Taylor & Francis Group. 322 s. (New Perspectives on Learning and Instruction)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåva

Higher education transitions - Theory and research: Preface

Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (red.). London: Routledge - Taylor & Francis Group, s. xvii-xviii 2 s. (New perspectives on learning and instruction).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Medical students’ reflections on emotions concerning breaking bad news

Toivonen, A. K., Lindblom-Ylänne, S., Louhiala, P. J. & Pyörälä, E., 2017, I : Patient Education and Counseling. 100 , 10, s. 1903-1909 7 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Opiskelijaa ei saa päästää syrjään

Lindblom-Ylänne, S., 20 okt 2017, I : Yliopisto : Helsingin yliopiston tiedelehti.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelAllmänheten

Psykoterapeuttikoulutuksia tutkimalla vaikuttavampaa opetusta ja hoitoa?

Heinonen, E., Selinheimo, S., Pesonen, A-K., Paunio, T., Lipsanen, J., Melartin, T., Lahti, J., Lindblom-Ylänne, S. & Lindfors, O., okt 2017, I : Duodecim. 133, 19, s. 1790-1797 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Öppen tillgång
Fil

Students' transition into higher education from an international perspective: Editorial

Coertjens, L., Brahm, T., Trautwein, C. & Lindblom-Ylanne, S., mar 2017, I : Higher Education. 73, 3, s. 357-369 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

The importance of evidence-based enhancement of the quality of learning and teaching in research-intensive universities

Lindblom-Ylänne, S. & Breslow, L., aug 2017, Strengthening teaching and learning in research universities: Strategies and initiatives for institutional change. Stensaker, B., Bilbow, G. T., Breslow, L. & van der Vaart, R. (red.). Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan, s. 187-213 27 s. 8

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

The transition from university to working life. An exploration of graduates' perceptions of their academic competences

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., apr 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (red.). Abingdon, Oxon: Routledge - Taylor & Francis Group, s. 238-253 16 s. (New Perspectives on Learning and Instruction).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Tiede ja teksti: Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen

Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A., 2017, 1 red. Helsinki: Gaudeamus. 220 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBok

Tiede ja Teksti: Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen

Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A., aug 2017, 3., uudistettu painos red. Helsinki: Gaudeamus. 250 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBok

Understanding higher education transitions: Why theory, research and practice matter

Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S., apr 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (red.). London: Routledge - Taylor & Francis Group, s. 306-319 14 s. (New perspectives on learning and instruction).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2016

Aktiverande föreläsningsundervisning

Nevgi, A., Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., mar 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & MIckwitz, Å. (red.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 243-259 17 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Engagement in learning: a comparison between Asian and European international university students

Sakurai, Y., Parpala, A., Pyhältö, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2 jan 2016, I : Compare. 46, 1, s. 24-47 24 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Handledning av vetenskapliga arbetsprocesser

Vehviläinen, S., Pyhältö, K., Lindblom-Ylänne, S., Löfström, E., Nevgi, A. & Koutaniemi, M., 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (red.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 338-376 39 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Introduktion till universitetspedagogik

Nevgi, A. & Lindblom-Ylänne, S., mar 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (red.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 22-34 13 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Oivallus: psykologiaa lukiolaisille 1

Päivänsalo, T-M., Lindblom-Ylänne, S. & Niemelä, R., 2016, Helsinki: Otava. 190 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBok

Oivallus: psykologiaa lukiolaisille 2

Päivänsalo, T-M., Lindblom-Ylänne, S., Niemelä, R. & Anttila, R., okt 2016, Helsinki: Otava. 188 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBok

On the measurement of procrastination: comparing two scales in six European countries

Svartdal, F., Pfuhl, G., Nordby, K., Foschi, G., Klingsieck, K. B., Rozental, A., Carlbring, P., Lindblom-Ylänne, S. & Rebkowska, K., 31 aug 2016, I : Frontiers in Psychology. 7, 11 s., 1307.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Problembaserat lärande och case-metoden

Lindblom-Ylänne, S., Nieminen, J., Iivanainen, A. & Nevgi, A-M. S., mar 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (red.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 268-286 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Teorier om lärande

Nevgi, A. & Lindblom-Ylänne, S., mar 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (red.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 200-242 43 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Teori och praktik vid utvärdering av lärandet

Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Hailikari, T. & Wager, M., mar 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (red.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 164-198 35 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Tieteellisen ajattelun ja tietokäsitysten tutkiminen

Lindblom-Ylänne, S. & Koutaniemi, M., sep 2016, Ajattelun kehitys aikuisuudessa - kohti moninäkökulmaisuutta. Kallio, E. (red.). Jyväskylä: Finnish Educational Research Association, s. 109-134 26 s. 5. (Kasvatusalan tutkimuksia; nr. 71).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Understanding individual differences in approaches to learning across courses: A mixed method approach

Coertjens, L., Vanthournout, G., Lindblom-Ylänne, S. & Postareff, L., okt 2016, I : Learning and Individual Differences. 51, s. 69-80 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Work experience in relation to study pace and thesis grade: investigating the mediating role of student learning

Tuononen, T., Parpala, A., Mattsson, M. & Lindblom-Ylanne, S., jul 2016, I : Higher Education. 72, 1, s. 41-58 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Factors contributing to changes in a deep approach to learning in different learning environments

Postareff, L., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 2015, I : Learning environments research.. 18, 3, s. 315-333 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Methodological challenges in measuring change in students’ learning processes

Lindblom-Ylänne, S., Parpala, A. & Postareff, L., 2015, World Education Research Yearbook 2015. Hill, L. D. & Levine, F. J. (red.). New York: Routledge

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Oppiminen on monen tekijän summa

Lindblom-Ylänne, S., Hailikari, T. & Postareff, L., jan 2015, Laatua!: Oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä. Ruuska, H., Löytönen, M. & Rutanen, A. (red.). Helsinki: Suomen tietokirjailijat, s. 47-56 10 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Problematising the equivalence of the test results of performance-based critical thinking tests for undergraduate students

Hyytinen, H., Nissinen, K., Ursin, J., Toom, A. & Lindblom-Ylänne, S., mar 2015, I : Studies in Educational Evaluation. 44, s. 1-8 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review