20092019
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 2009 2019

Finnish Elementary School Teachers' Attitudes Toward Gifted Education

Laine, S., Hotulainen, R. & Tirri, K., 2019, I : Roeper Review. 41, 2, s. 76-87 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Mindsets and Failure: Neural Differences in Reactions to Mistakes among 2nd Grade Finnish Girls

Puusepp, I., Tammi, T., Huotilainen, M. J., Kujala, T. M., Kuusisto, E. P., Laine, S. H. & Tirri, K. A. H., 3 apr 2019, Behavioral Neuroscience. Palermo, S. (red.). London: IntechOpen

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Kasvun ajattelutapa motivoi oppimaan

Tirri, K. A. H., Kuusisto, E. P. & Laine, S. H., 2018, Motivaatio ja oppiminen. Salmela-Aro, K. (red.). 1 red. Helsinki: PS-kustannus, s. 65-76 11 s. (Oppiminen-sarja).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Ethical challenges in inclusive education: The case of gifted students

Tirri, K. & Laine, S., 2017, Ethics, Equity, and Inclusive Education. Gajewski, A. (red.). Bingley, UK: Emerald Group Publishing, s. 239-257 19 s. ( International Perspectives on Inclusive Education; vol. Volume 9).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

How do school children and adolescents perceive the nature of talent development? A case study from Finland

Kuusisto, E., Laine, S. & Tirri, K., 2017, I : Education Research International. 2017 (2017), 8 s., 4162957.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Projekter 2010 2010

Aktiviteter 2009 2019

  • 6 Public Talks
  • 4 Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
  • 2 !!Oral presentation
  • 1 Akademisk besök på annan institution

AERA (American Educational Research Association) 2019 Annual Meeting

Ita Puusepp (Talare: Presentation), Tuisku Tammi (Talare: Presentation), Minna Johanna Huotilainen (Talare: Presentation), Teija Margit Kujala (Talare: Presentation), Elina Päivikki Kuusisto (Talare: Presentation), Sonja Hannele Laine (Talare: Presentation), Kirsi Anne Helena Tirri (Talare: Presentation)
8 apr 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Mindsets and neural differences in reactions to mistakes: a case study among 2nd grade Finnish girls.

Ita Puusepp (!!Speaker), Tuisku Tammi (!!Speaker), Minna Johanna Huotilainen (!!Speaker), Teija Margit Kujala (!!Speaker), Elina Päivikki Kuusisto (!!Speaker), Sonja Hannele Laine (!!Speaker), Kirsi Tirri (!!Speaker)
22 aug 2018

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

Mathematical Views 2018

Ita Puusepp (Talare: Presentation), Tuisku Tammi (Talare: Presentation), Minna Johanna Huotilainen (Talare: Presentation), Teija Margit Kujala (Talare: Presentation), Elina Päivikki Kuusisto (Talare: Presentation), Sonja Hannele Laine (Talare: Presentation), Kirsi Anne Helena Tirri (Talare: Presentation)
22 aug 2018

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

EARLI 2017: Implicit beliefs about giftedness and intelligence among Finnish students

Elina Kuusisto (!!Speaker), Sonja Hannele Laine (!!Speaker), Kirsi Anne Helena Tirri (!!Speaker)
30 aug 2017

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

Nordisk Talangkonferens

Sonja Laine (Talare: Presentation)
22 sep 201623 sep 2016

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangPublic Talks