20092019
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer 2009 2019

2019

Finnish Elementary School Teachers' Attitudes Toward Gifted Education

Laine, S., Hotulainen, R. & Tirri, K., 2019, I : Roeper Review. 41, 2, s. 76-87 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Mindsets and Failure: Neural Differences in Reactions to Mistakes among 2nd Grade Finnish Girls

Puusepp, I., Tammi, T., Huotilainen, M. J., Kujala, T. M., Kuusisto, E. P., Laine, S. H. & Tirri, K. A. H., 3 apr 2019, Behavioral Neuroscience. Palermo, S. (red.). London: IntechOpen

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
2018

Kasvun ajattelutapa motivoi oppimaan

Tirri, K. A. H., Kuusisto, E. P. & Laine, S. H., 2018, Motivaatio ja oppiminen. Salmela-Aro, K. (red.). 1 red. Helsinki: PS-kustannus, s. 65-76 11 s. (Oppiminen-sarja).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2017

Ethical challenges in inclusive education: The case of gifted students

Tirri, K. & Laine, S., 2017, Ethics, Equity, and Inclusive Education. Gajewski, A. (red.). Bingley, UK: Emerald Group Publishing, s. 239-257 19 s. ( International Perspectives on Inclusive Education; vol. Volume 9).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

How do school children and adolescents perceive the nature of talent development? A case study from Finland

Kuusisto, E., Laine, S. & Tirri, K., 2017, I : Education Research International. 2017 (2017), 8 s., 4162957.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Teacher education in inclusive education

Tirri, K. & Laine, S., 1 jul 2017, The SAGE Handbook of Research on Teacher Education. Clandinin, D. J. & Husu, J. (red.). Los Angeles: SAGE Reference, Vol. Volume 2. s. 761-776 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2016

Finnish elementary school teachers' perspectives on gifted education

Laine, S. H., 2016, Helsinki: University of Helsinki. 87 s.

Forskningsoutput: AvhandlingDoktorsavhandlingSamling av artiklar

Öppen tillgång

Finnish Teachers' Conceptions of Giftedness

Laine, S., Kuusisto, E. & Tirri, K., 2016, I : Journal for the Education of the Gifted. 39, 2, s. 151-167 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

How Finnish Elementary School Teachers Meet the Needs of their Gifted Students

Laine, S. & Tirri, K., 2016, I : High Ability Studies. 27, 2, s. 149-164 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2013

Lahjakkaiden tukeminen koulun arjessa

Tirri, K. & Laine, S., sep 2013, Oppiminen ja pedagogiset käytännöt varhaiskasvatuksesta perusopetukseen. Pyhältö, K. & Vitikka, E. (red.). Helsinki: Opetushallitus, s. 188-201 14 s. (Oppaat ja käsikirjat; nr. 2013:9).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

2010

Lahjakkuuden ja erityisvahvuuksien tukeminen

Laine, S., 2010, Lahjakkuutta ja erityisvahvuuksia tukevan opetuksen kehittämishanke 2009-2010 : Tietoa lahjakkuudesta. Helsinki: Opetushallitus, 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

The Finnish public discussion of giftedness and gifted children.

Laine, S., jun 2010, I : High Ability Studies. 21, 1, s. 63-76 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2009

Lahjakkuuden ja erityisvahvuuksien tunnistaminen

Mäkelä, S., 2009, Lahjakkuutta ja erityisvahvuuksia tukevan opetuksen kehittämishanke 2009-2010 : Tietoa lahjakkuudesta. Helsinki: Opetushallitus, 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Promoting the Dream: 18th Biennial World Conference on Gifted and Talented Children 2009

Mäkelä, S., nov 2009, I : ECHA news. 23, 2, s. 4-6 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelAllmänheten