Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Keywords

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 2011 2018

Phenomenal Learning from Finland

Lonka, K., Makkonen, J., Berg, M., Talvio, M., Maksniemi, E., Kruskopf, M., Lammassaari, H., Hietajärvi, L. & Westling, S. K., 26 jun 2018, Helsinki: Edita. 224 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Intensive studying or restlessness in the classroom: Does the quality of control matter?

Westling, S. K., Pyhältö, K., Pietarinen, J. & Soini, T., 19 jul 2017, I : Teaching and Teacher Education. 67, s. 361-369 9 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Ilmiölähtöisesti kohti innostavaa oppimista

Lonka, K., Hietajärvi, L., Hohti, R., Nuorteva, M., Rainio, A. P., Sandström, N., Vaara, L. & Westling, S. K., 2015, Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia. Cantell, H. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 49-76 28 s. (Opetus 2000).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

How do ninth-graders perceive their involvement in the most meaningful episodes of their school career?

Westling, S. K., Pyhältö, K., Pietarinen, J. & Soini, T., 2013, I : International Journal of Educational Research. 58, s. 25-35 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Mitä jos opettaja etääntyy työstään? Näkökulmia opettajan työhön kiinnittymiseen

Soini, T., Pietarinen, J., Pyhältö, K., Westling, S. K., Ahonen, E. & Järvinen, S., 2012, I : Nuorisotutkimus. 30, 2, s. 5-20 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review