Foto av Tommi Kokkonen
  • PL 64 (Gustaf Hällströmin katu 2)

    00014

    Finland

20132020

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer

2020

Concept Mapping in Magnetism and Electrostatics: Core Concepts and Development over Time

Thurn, C., Hänger, B. & Kokkonen, T., 2020, I : Education Sciences. 3, 5, 30 s., 129.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2019

Ammattina nuori tutkija - nuorten tutkijoiden kysely 2017

Kokkonen, T. P., 2019, I : Tiedepolitiikka. 1/2019, s. 52-56 5 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

2018

Changes in University Students' Explanation Models of DC Circuits

Kokkonen, T. & Mäntylä, T., aug 2018, I : Research in Science Education. 48, 4, s. 753-775 23 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Conceptual Patterns of Changes in University Students’ Explanations During DC-Circuit Tasks

Mäntylä, T. & Kokkonen, T. P., 2018, Rethinking Learning in the Digital Age Rethinking Learning in the Digital Age: Making the Learning Sciences Count : 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018, Volume 2. Kay, J. & Luckin, R. (red.). London, UK: ISLS International Society of the Learning Sciences, s. 1117-1120 4 s. (Computer-supported collaborative learning).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Hullun hommaa - Tieteentekijöiden liiton kysely nuorille tutkijoille

Kokkonen, T. P., Salonen, A. S. & Harjumaa, T., 16 nov 2018, Helsinki: Tieteentekijöiden liitto.

Forskningsoutput: Bok/rapportBeställd rapportProfessionell

Sisältötiedosta luonnontieteelliseen lukutaitoon - tiedeopetuksen muuttuvat tavoitteet

Kokkonen, T. P. & Laherto, A. M. P., 17 jun 2018, I : Ainedidaktiikka. 2, 1, s. 20-38 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2017
Öppen tillgång
Fil

Concepts and concept learning in physics - the systemic view

Kokkonen, T. P., 2017, Helsinki: University of Helsinki. 41 s.

Forskningsoutput: AvhandlingDoktorsavhandlingSamling av artiklar

Öppen tillgång

Miksi ei ole olemassa vaahtokarkkipuita? Lasten tiedekysymykset

Kokkonen, T. P., 27 jan 2017, I : Helsingin Sanomat.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelAllmänheten

Modelling conceptual change as foraging for explanations on an epistemic landscape

Koponen, I. & Kokkonen, T., 2017, CogSci 2017: Proceedings of the 39th Annual Meeting of the Cognitive Science Society London, UK, 26-29 July 2017. London: Computational Foundations of Cognition, s. 2445-2450 6 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Modelling Sociocognitive Aspects of Students’ Learning

Koponen, I. T., Kokkonen, T. P. & Nousiainen, M. K., 2017, I : Physica A: Statistical Mechanics and its Applications. 470, s. 68-81 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Models as Relational Categories

Kokkonen, T., nov 2017, I : Science & Education. 26, 7-9, s. 777–798 22 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
2016

Dynamic Systems View of Learning a Three-Tiered Theory in Physics: Robust Learning Outcomes as Attractors

Koponen, I. T., Kokkonen, T. & Nousiainen, M., 2016, I : Complexity. 21, S2, s. 259–267 9 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Learning Physics Concepts – A Description in Terms of Relational Concepts

Kokkonen, T. & Nousiainen, M., 2016, ANNUAL SYMPOSIUM OF THE FINNISH MATHEMATICS AND SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION 2015. Silfverberg, H. & Hästö, P. (red.). Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseura, s. 35-47 13 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Miksi lämpö nousee ylöspäin?

Kokkonen, T. P., 8 jul 2016, I : Helsingin Sanomat.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelAllmänheten

Miksi puu rätisee palaessa

Kokkonen, T. P., 7 okt 2016, I : Helsingin Sanomat.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelAllmänheten

2014
Öppen tillgång
Fil

Semi-automatic derivation of conceptual graphs from interview transcripts using key term co-occurence relations

Kauhanen, H., Kokkonen, T., Lappi, O. & Mäntylä, T., 2014, Spaces for learning: past, present and future: proceedings of the FMSERA 30th annual symposium in Vaasa, November 6-8, 2013. Röj-Lindberg, A-S., Burman, L., Kurtén-Finnäs, B. & Linnanmäki, K. (red.). Vasa: Åbo Akademi, s. 99-114 16 s. (Reports from the Faculty of Education ; nr. 36).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

2013

Käsitteet ja käsitteellinen muutos tasavirtapiirien kontekstissa

Kokkonen, T., 2013, 87 s.

Forskningsoutput: AvhandlingMagisteruppsatsAvhandlingar

Voiko äänen sulkea purkkiin?

Kokkonen, T., 8 jun 2013, I : Helsingin Sanomat.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelAllmänheten