Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer 1996 2013

Filter
Kapitel
2013

Promover el uso pedagógico de las TIC en las universidades y en los programas de formación del profesorado

Ristimäki, E., Niemi, H., Tissari, V., Mikkola, A. & Jakku-Sihvonen, R., apr 2013, Aprender de Finlandia: La apuesta por un profesorado investigador. Jakku-Sihvonen, R. & Niemi, H. (red.). Bogotá: Cooperativa Editorial Magisterio , s. 157-187 31 s. Chapter 8

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2011

Oppimisen sillat vievät koulun kaikkialle

Kumpulainen, K., Krokfors, L., Lipponen, L., Tissari, V., Hilppö, J. & Rajala, A., 2011, Uusi Koulu: oppiminen mediakulttuurin aikakaudella. Pohjola, K. (red.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Promover el uso pedagogico de las ICT en las universidades y en los programas de formacion del profesorado

Ristimäki, E., Niemi, H., Tissari, V., Mikkola, A. & Jakku-Sihvonen, R., 2011, Aprerder de Finlandia: La apuesta por un profesorado investigador. Jakku-Sihvonen, R. & Niemi, H. (red.). Madrid: Ministerio de Educacion, Secretariat General Tecnica, Institutio de Formacion del Profesorado, Investigation e Innovacion Educativa, Editorial Kaleida Forma, 31 s. (Ministerio de Educacion, Secretaria General Tecnica).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Välineet potilaslähtöisyyden välittäjinä

Toiviainen, H., Tissari, V. & Aalto-Setälä, I., 11 nov 2011, Näkökulmia hoidon eheyttämisinnovaatioiden tutkimiseen. Engeström, Y., Kajamaa, A., Toiviainen, H. & Hilli, A. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 25-35 11 s. (Tutkimusraportteja / Toiminnan, kehityksen ja oppimisen tutkimusyksikkö CRADLE; nr. 12).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

2010

Soome ja Eesti aineõpetaja õppekavade pegagoogiliste õpingute õppesisu profiilide võrdlusuuring

Jakku-Sihvonen, R., Tissari, V., Ots, A., Uusiautti, S. & Voolma, H., 2010, Õpetaja esmaharidus: Olukord ja probleemid 21. sajandi algul. Ruus, V-R. & Sarv, E-S. (red.). Tallinn: Tallinna Ülikool, s. 48-66 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2008

Museovierailu opettajien ja museon työntekijöiden yhteistyönä

Tissari, V., 2008, Kulttuuriperintö ja oppiminen. Venäläinen, P. (red.). [Helsinki]: Suomen museoliitto, s. 87-94 8 s. (Suomen museoliiton julkaisuja; nr. 58).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Promoting the pedagogical use of ICT in Finnish universities and teacher education programmes: [in Japanese]

Ristimäki, E., Niemi, H., Tissari, V., Mikkola, A. & Jakku-Sihvonen, R., 2008, フィンランドの先生 学力世界. Jakku-Sihvonen, R. & Niemi, H. (red.). Tokyo: Sakurai Shoten, s. 141-169 29 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2006

Oppimisen haasteita virtuaaliyliopistoverkoston ja hajautetun organisaation yhteisöissä

Tissari, V. & Heinonen, U., 2006, Elinkautisesta työstä elinikäiseen oppimiseen. Mäkinen, J., Olkinuora, E., Rinne, R. & Suikkanen, A. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 237-266 30 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Promoting the pedagogical use of ICT in Finnish universities and teacher education programmes

Ristimäki, E., Niemi, H., Tissari, V., Mikkola, A. & Jakku-Sihvonen, R., 2006, Research-based teacher education in Finland - reflections by Finnish teacher educators. Jakku-Sihvonen, R. & Niemi, H. (red.). Turku: Finnish Educational Research Association, s. 123-150 28 s. (Kasvatusalan tutkimuksia / Research in educational sciences; nr. 25).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2005

Pedagogiset mallit verkko-opetuksessa - opettajien ja opiskelijoiden käsityksiä pedagogisten mallien toteutumisesta virtuaaliyliopistohankkeen verkkokursseissa

Tissari, V., Vahtivuori-Hänninen, S., Vaattovaara, V., Ruokamo, H. & Tella, S., 2005, Opetus, opiskelu, oppiminen: tieto- ja viestintätekniikka tiederajat ylittävissä konteksteissa. Tella, S., Ruokamo, H., Multisilta, J. & Smeds, R. (red.). Rovaniemi: Lapin yliopisto, s. 73-91 19 s. (Lapin yliopiston kasvatustieteellisiä julkaisuja; nr. 12).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Virtuaaliyliopistohankkeen opettajien käsityksiä tiedosta - Virt-Uni-tapaustutkimuksen teoreettisia lähtökohtia ja alustavia tuloksia

Tissari, V., 2005, Lapin tietoyhteiskuntaseminaari tutkijatapaamisen artikkelikirja 2004. Lehtonen, M. & Ruokamo, H. (red.). Rovaniemi: Lapin yliopisto, kasvatustieteiden tiedekunta, mediapedagogiikan keskus, s. 35-41 7 s. (Lapin yliopiston kasvatustieteellisiä julkaisuja; vol. 9).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2004

Esipuhe

Rajala, R., Ruokamo, H., Tella, S., Vaattovaara, V., Vahtivuori-Hänninen, S. & Tissari, V., 2004, HelLa-projekti: Helsingin ja Lapin yliopistojen tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tutkimus- ja kehittämisprojekti 2001-2003: loppuraportti. Tissari, V., Vaattovaara, V., Vahtivuori, S., Tella, S., Rajala, R. & Ruokamo, H. (red.). Helsinki, Rovaniemi: Kasvatustieteiden tiedekuntien virtuaaliyliopistohanke KasVi, 1 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelAllmänheten

Esipuhe

Rajala, R., Ruokamo, H., Tella, S., Vaattovaara, V., Vahtivuori, S. & Tissari, V., 2004, Verkko-opetuksen haasteita: Pedagogisia malleja didaktisessa verkkoympäristössä. Tissari, V., Vaattovaara, V., Vahtivuori-Hänninen, S., Tella, S., Rajala, R. & Ruokamo, H. (red.). Rovaniemi: Lapin yliopisto, kasvatustieteiden tiedekunta, mediapedagogiikan keskus, s. 7-9 3 s. (Lapin yliopiston kasvatustieteellisiä julkaisuja ; nr. 8).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelAllmänheten

HelLa-projektin tausta, tavoitteet, toiminta ja tuotokset

Vahtivuori-Hänninen, S., Tissari, V., Vaattovaara, V., Rajala, R., Ruokamo, H. & Tella, S., 2004, HelLa-projekti: Helsingin ja Lapin yliopistojen tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tutkimus- ja kehittämisprojekti 2001-2003: loppuraportti. Tissari, V., Vaattovaara, V., Vahtivuori, S., Tella, S., Rajala, R. & Ruokamo, H. (red.). Helsinki, Rovaniemi: Kasvatustieteiden tiedekuntien virtuaaliyliopistohanke KasVi, s. 1-6 6 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

HelLa-projektin tausta, tavoitteet, toiminta ja tuotokset

Vahtivuori, S., Tissari, V., Vaattovaara, V., Rajala, R., Ruokamo, H. & Tella, S., 2004, Verkko-opetuksen haasteita: Pedagogisia malleja didaktisessa verkkoympäristössä. Tissari, V., Vaattovaara, V., Vahtivuori-Hänninen, S., Tella, S., Rajala, R. & Ruokamo, H. (red.). Rovaniemi: Lapin yliopisto, kasvatustieteiden tiedekunta, mediapedagogiikan keskus, s. 11–18 8 s. (Lapin yliopiston kasvatustieteellisiä julkaisuja ; nr. 8).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Opetus, opiskelu ja oppiminen didaktisessa verkkoympäristössä

Vahtivuori-Hänninen, S., Tissari, V., Vaattovaara, V., Rajala, R., Ruokamo, H. & Tella, S., 2004, HelLa-projekti: Helsingin ja Lapin yliopistojen tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tutkimus- ja kehittämisprojekti 2001-2003: Loppuraportti. Tissari, V., Vaattovaara, V., Vahtivuori, S., Tella, S., Rajala, R. & H. R. (red.). Helsinki, Rovaniemi: Kasvatustieteiden tiedekuntien virtuaaliyliopistohanke KasVi, s. 7–25 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Opetus, opiskelu ja oppiminen didaktisessa verkkoympäristössä

Vahtivuori-Hänninen, S., Tissari, V., Vaattovaara, V., Rajala, R., Ruokamo, H. & Tella, S., 2004, Verkko-opetuksen haasteita: Pedagogisia malleja didaktisessa verkkoympäristössä. Tissari, V., Vaattovaara, V., Vahtivuori-Hänninen, S., Tella, S., Rajala, R. & Ruokamo, H. (red.). Rovaniemi: Lapin yliopisto, kasvatustieteiden tiedekunta, mediapedagogiikan keskus, s. 19–46 28 s. (Lapin yliopiston kasvatustieteellisiä julkaisuja; nr. 8).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Tuloksia, johtopäätöksiä ja pohdintaa

Tissari, V., Vaattovaara, V. & Vahtivuori-Hänninen, S., 2004, Verkko-opetuksen haasteita: pedagogisia malleja didaktisessa verkkoympäristössä. Tissari, V., Vaattovaara, V., Vahtivuori-Hänninen, S., Tella, S., Rajala, R. & Ruokamo, H. (red.). Rovaniemi: Lapin yliopisto, s. 176-197 22 s. (Lapin yliopiston kasvatustieteellisiä julkaisuja; nr. 8).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Tuloksia, johtopäätöksiä ja pohdintaa

Tissari, V., Vaattovaara, V. & Vahtivuori-Hänninen, S., 2004, HelLa-projekti: Helsingin ja Lapin yliopistojen tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tutkimus- ja kehittämisprojekti 2001-2003: loppuraportti. Tissari, V., Vaattovaara, V., Vahtivuori, S., Tella, S., Rajala, R. & Ruokamo, H. (red.). Helsinki, Rovaniemi: Kasvatustieteiden tiedekuntien virtuaaliyliopistohanke KasVi, s. 106-119 14 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Tutkimusseminaarin haasteita: opiskelijoiden käsityksiä verkko-opetuksen ja -opiskelun kehittämisestä

Tissari, V., 2004, HelLa-projekti: Helsingin ja Lapin yliopistojen tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tutkimus- ja kehittämisprojekti 2001-2003: loppuraportti. Tissari, V., Vaattovaara, V., Vahtivuori, S., Tella, S., Rajala, R. & Ruokamo, H. (red.). Helsinki, Rovaniemi: Kasvatustieteiden tiedekuntien virtuaaliyliopistohanke KasVi, s. 80-105 26 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Tutkimusseminaarin haasteita: opiskelijoiden käsityksiä verkko-opetuksen ja -opiskelun kehittämisestä

Tissari, V., 2004, Verkko-opetuksen haasteita: Pedagogisia malleja didaktisessa verkkoympäristössä. Tissari, V., Vaattovaara, V., Vahtivuori-Hänninen, S., Tella, S., Rajala, R. & Ruokamo, H. (red.). Rovaniemi: Lapin yliopisto, kasvatustieteiden tiedekunta, mediapedagogiikan keskus, s. 136-175 40 s. (Lapin yliopiston kasvatustieteellisiä julkaisuja ; nr. 8).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

VIRPEDA -opintojen suunnittelu- ja toteutusprosessi KasVi -hankkeen suunnittelijan näkökulmasta

Tissari, V., 2004, Virtuaaliset erilliset opettajan pedagogiset opinnot 35 ov: opetusharjoittelu verkossa. Kurola, J. & Sorvali, J. (red.). Turku: Suomen harjoittelukoulujen rehtorit, s. 21-30 10 s. (Suomen harjoittelukoulujen vuosikirja; nr. 2).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

2001

Aikuiskoulutuksen ja elinikäisen oppimisen tulevaisuuskuvia myöhäisessä modernissa yhteiskunnassa

Tissari, V. & Nurmi, K. E., 2001, Elinikäisen oppimisen tulevaisuudenkuvia: aikuiskoulutuksen asiantuntijoiden keskustelua Suomen Eurodelfoitutkimuksen pohjalta. Tissari, V. (red.). Helsinki: Helsingin yliopiston Kasvatustieteen laitos, s. 125-163 41 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Aikuiskoulutuksen ja elinikäisen oppimisen tulevaisuuskuvia - Suomen Eurodelfoitutkimuksen asiantuntijaseminaarin keskustelut

Tissari, V., 2001, Elinikäisen oppimisen tulevaisuudenkuvia: aikuiskoulutuksen asiantuntijoiden keskustelua Suomen Eurodelfoitutkimuksen pohjalta. Tissari, V. (red.). Helsinki: Helsingin yliopiston Kasvatustieteen laitos, s. 51-109 66 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Esipuhe

Tissari, V., Nurmi, K. E. & Kontiainen, S., 2001, Elinikäisen oppimisen tulevaisuudenkuvia: aikuiskoulutuksen asiantuntijoiden keskustelua Suomen Eurodelfoitutkimuksen pohjalta. Tissari, V. (red.). Helsinki: Helsingin yliopiston Kasvatustieteen laitos, 3 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelAllmänheten

Eurodelfoitutkimus Suomen aikuiskoulutuksesta

Nurmi, K. E., Kontiainen, S. & Tissari, V., 2001, Elinikäisen oppimisen tulevaisuudenkuvia: aikuiskoulutuksen asiantuntijoiden keskustelua Suomen Eurodelfoitutkimuksen pohjalta. Tissari, V. (red.). Helsinki: Helsingin yliopiston Kasvatustieteen laitos, s. 2-23 22 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

1999

Keskeiset käsitteet

Tissari, V., 1999, Kasvava aikuinen. Grönstrand, R. (red.). Helsinki: Yle-opetuspalvelut, s. 117-131 15 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

1997

Osaseminaarin työryhmäraportti

Pohjonen, P., Tissari, V. & Valo, S., 1997, Aikuiskasvatus : avain XXI:n vuosisadan haasteisiin : UNESCO:n viides aikuiskasvatuksen maailmankonferenssi ja sitä edeltänyt Suomen kansallinen seminaari . Toiviainen, T. (red.). Helsinki: Vapaan sivistystyön yhteisjärjestö, s. 151-156 6 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

1996

Esipuhe

Kontiainen, S., Tissari, V. & Nurmi, K. E., 1996, Asiantuntijoiden käsitys Suomen aikuiskoulutuksesta. Nurmi, K. E., Kontiainen, S. & Tissari, V. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, kasvatustieteen laitos, 1 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelAllmänheten