Projekt per år
Projektinformation
Beskrivning (abstrakt)
Ensimmäisessä vaiheessa (2018-2019) arvioidaan OPH rahoittamaa HY:n kasvatus- ja opetusalan johtamisen täydennyskoulutusta. Osallistujia haastatellaan ja heille tehdään kysely. Samanaikaisesti haastatellaan koulutus- ja opetusalan hallinnosta ja kehittämisestä vastaavia asiantuntijoita ja tutustutaan alan kansainväliseen tutkimukseen ja kehittämisprojekteihin.
Toisessa vaiheessa (2020-2021) luodaan kasvatus- ja opetusalan aineopintojen (60 op) opetussuunnitelma, joka toteutetaan täydennyskoulutuksena. Näistä opintokokonaisuuksista kehitetään myös kansainväliseen maisterikoulutukseen soveltuvat variaatiot sekä HY+ kanssa yhteistyössä koulutusvientiin soveltuva tuote.
Kort titel | EduLeaders |
---|---|
Status | Slutfört |
Gällande start-/slutdatum | 01/09/2018 → 31/12/2021 |
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
Projekt
- 2 Slutfört
-
Laaja-alainen pedagoginen johtaminen oppilaitoksessa
Kallioniemi, A. (Projektledare), Lahtero, T. J. (Projektledare), Hotulainen, R. (Projektledare), Ahtiainen, R. (Deltagare), Fonsen, E. (Deltagare) & Koivunen, A. (Deltagare)
01/08/2017 → 31/12/2019
Projekt: Forskningsprojekt
-
Kansainvälinen varhaiskasvatuksen johtajuustutkimus "Discourses of leadership in the diverse field of early childhood education"
Fonsen, E. (Projektledare)
21/04/2017 → 01/08/2021
Projekt: Forskningsprojekt
-
Conceptualisations and understandings of pedagogical leadership
Fonsén, E., Ahtiainen, R. & Heikkinen, K.-M. E., 2023, Global perspectives on leadership in early childhood education. Modise, M., Fonsén, E., Heikka, J., Phatudi, N., Bøe, M. & Phala, T. (red.). Helsinki: Helsinki University Press, s. 12-26 15 s.Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
Leadership in educational contexts in Finland: Theoretical and empirical perspectives
Ahtiainen, R. (Redaktör), Hanhimäki, E. (Redaktör), Leinonen, J. (Redaktör), Risku, M. (Redaktör) & Smeds-Nylund, A.-S. (Redaktör), 2023, 1 red. Springer Nature Switzerland AG. 384 s. (Educational Governance Research; vol. 23)Forskningsoutput: Bok/rapport › Antologi eller special utgåva › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Kasvatus- ja opetusalan johtajien näkemyksiä johtamisosaamisesta ja sen kehittämistarpeista
Fonsén, E., Ahtiainen, R., Kiuru, L., Lahtero, T. J., Hotulainen, R. & Kallioniemi, A., 2022, I: Työelämän tutkimus. 20, 1, s. 90-117 28 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil
Aktiviteter
-
ET 2020 Working Group on Schools. Peer Learning Activity: How can leadership support teachers development and careers? Antwerp, Belgium.
Ahtiainen, R. (Deltagare)
13 maj 2019 → 16 maj 2019Aktivitet: Andra aktivitetstyper › Typer av övriga aktiviteter - Övrigt
-
Kasvatus- ja opetusalan johtajien näkemyksiä itsensä ammatillisesta kehittämisestä Kirjoittajat: Fonsén Elina, Kiuru Laura, Ahtiainen Raisa, Lahtero Tapio, Hotulainen Risto & Kallioniemi Arto
Fonsen, E. (!!Speaker) & Kiuru, L. J. E. (!!Speaker)
15 nov. 2018Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
Fil -
Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto, Canada
Ahtiainen, R. (Besökande forskare)
22 okt. 2018 → 16 nov. 2018Aktivitet: Typer för besök till extern institution › Akademisk besök på annan institution