Projekt per år
Projektinformation
Status | Pågående |
---|---|
Gällande start-/slutdatum | 01/04/2014 → 31/12/2026 |
Utrustning
-
Playful Learning Center
Kristiina Kumpulainen (Chef)
Learning, Culture & Interventions (LECI)Utrustning/facilitet: Forskningslaboratorium
-
1000+: Varhaiskasvatuksen monimuotokoulutus 1000+
Kangas, J., Köngäs, M. J., Ansolahti, A. B. L., Lamminmäki-Vartia, S. A., Niemi, L. H. L., Lindh, M. C. & Simolin, A. E.
01/08/2021 → 31/07/2027
Projekt: Ministerium finansiering
-
Digital mediation of children’s interactions with the more-than-human world: Perezhivaniya and literate practices funded by the Australian Research Council (ARC)
Kumpulainen, K., Renshaw, P. & Tooth, R.
01/08/2019 → 31/12/2023
Projekt: Forskningsprojekt
-
-
Children’s social orientations as creative processes in early childhood education and care
Nikkola, T. M., Kangas, J., Fong, Y. & Reunamo, J., 1 jan. 2022, I: Journal of Early Childhood Education Research. 11, 1, s. 297-312 15 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Creating a Theoretical Framework for Playful Learning and Pedagogy : The Finnish Perspective
Kangas, J. & Harju-Luukkainen, H., juni 2022, Finnish Early Childhood Education and Care : A Multi-theoretical perspective on research and practice. Harju-Luukkainen, H., Kangas, J. & Garvis, S. (red.). Springer International Publishing AG, Vol. 1. s. 195-208 14 s. (Early Childhood Research and Education: An Inter-theoretical Focus; vol. 1, nr. 1).Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Etäpedagogiikan jäsennyksiä suomalaisessa varhaiskasvatuksessa COVID-19 pandemian alkaessa
Kangas, J. & Niinistö, H., 1 mars 2022, I: Journal of Early Childhood Education Research. 11, 2, s. 1-24 24 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil
Aktiviteter
-
Elements of Future - Playful and phenomenon-based teacher education in Finland
Jonna Kangas (!!Speaker)
3 mars 2023Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
Playful learning in early childhood education
Jonna Kangas (!!Speaker)
18 nov. 2021Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
Distant learning and teaching through Playful approach
Jonna Kangas (!!Speaker)
20 juli 2020Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
Tidningsurklipp
-
Radio Suomi haastettelu (YLE): Prinsessaleikit, muovailuvaha ja palikat pitävät pintansa lasten leikeissä
11/01/2019
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
YLE Uutiset: Uusi tutkimus haastaa yleiset käsitykset: Lapset viettävät sittenkin enemmän aikaa lelujen ja kirjojen kuin älylaitteiden parissa
11/01/2019
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Huomenta Suomi-ohjelma (MTV 3): Tutkimus kumoaa myytin - digilaitteet eivät nakerra lasten lukuintoa
10/01/2019
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media