Rethinking authenticity and relevance of science education

  • Laherto, Antti (Projektledare)
  • Kokkonen, Tommi (Deltagare)
  • Kapon, Shulamit (Deltagare)
  • Levrini, Olivia (Deltagare)
  • Parchmann, Ilka (Deltagare)
  • Kampschulte, Lorenz (Deltagare)

Projektinformation

StatusPågående
Gällande start-/slutdatum01/01/2016 → …

Finansiering

  • Suomen Kulttuurirahasto;: 28 000,00 €
  • Suomen Kulttuurirahasto: 16 500,00 €

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Forskningsresultat

Development & validation of scientific video vignettes to promote perception of authentic science in student laboratories

Stamer, I., Pönicke, H., Tirre, F., Laherto, A., Höffler, T., Schwarzer, S. & Parchmann, I., 2 apr 2020, I : Research in Science & Technological Education. 38, 2, s. 168-184 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Disciplinary authenticity and personal relevance in school science

Kapon, S., Laherto, A. & Levrini, O., sep 2018, I : Science Education. 102, 5, s. 1077-1106 30 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Scientists' perceptions on the nature of nanoscience and its public communication

Laherto, A., Tirre, F., Parchmann, I., Kampschulte, L. & Schwarzer, S., mar 2018, I : Problems of education in the 21st century (Spausdinta). 76, 1, s. 43-57 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Aktiviteter

  • 1 Handledare eller bihandledare av doktorsavhandling

Supervisor

Antti Laherto (Handledare)

nov 2019 → …

Aktivitet: ExaminationstyperHandledare eller bihandledare av doktorsavhandling