Akademisk integritet inom samhällsvetenskaperna- ett universitetspedagogiskt perspektiv

  • Löfström, Erika (Projektledare)
  • Nevgi, Anne (Annan)
  • Laine, Heidi (Annan)
  • Shephard, Kerry (PI)
  • Trotman, Tiffany (Annan)
  • Furnari, Mary (Annan)
  • Kupila, Pauliina (Annan)
  • Vehviläinen, Sanna, (Annan)

Projektinformation

Beskrivning

Themes: 1) Teaching and learning academic integrity and research ethics; 2) Ethics in doctoral supervision, 3) Academic writing and plagiarism
StatusSlutfört
Gällande start-/slutdatum01/08/201431/12/2016

Forskningsresultat

Dealing with plagiarism in the academic community: emotional engagement and moral distress

Vehviläinen, S., Löfström, E. & Nevgi, A., jan 2018, I : Higher Education. 75, 1, s. 1-18 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Conceptions of plagiarism and problems in academic writing in a changing landscape of external regulation

Löfström, E., Huotari, E. & Kupila, P., aug 2017, I : Journal of Academic Ethics. 15, 3, s. 277-292 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Aktiviteter

Conceptual definition and empirical investigation of ethics in doctoral supervision

Erika Löfström (!!Speaker), Kirsi Maria Pyhältö (!!Speaker)
28 maj 201731 maj 2100

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

Presentation: Opettajien ja opiskelijoiden kokemuksia plagiaatintunnistuksesta (Teachers’ and students experiences of plagiarism detection)

Erika Löfström (!!Speaker)
7 mar 20178 mar 2017

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

What are ethics in doctoral supervision, and do they matter?

Erika Löfström (!!Speaker), Kirsi Maria Pyhältö (!!Speaker)
27 apr 20171 maj 2017

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation