The Lexicon Project: Analysing pedagogical naming systems from different cultures to reconceptualise classroom practice and advance educational theory

  • Clarke, David (Projektledare)
  • Artigue, Michele (PI)
  • Knipping, Christine (PI)
  • Shimizu, Yoshinori (PI)
  • Cao, Yiming (PI)
  • Novotna, Jarmila (PI)
  • Hannula, Markku (PI)
  • Sahlström, Fritjof (PI)

    Projektinformation

    Beskrivning

    An international project to identify the national lexica for mathematics teaching 9 countries (Australia, USA, China, France, Japan, Germany, Czech republic, Finland, and Chile). http://www.lexicon.iccr.edu.au/
    Kort titelLexicon
    StatusSlutfört
    Gällande start-/slutdatum01/01/201431/12/2016

    Forskningsresultat

    • 1 Konferensbidrag

    The national validation of Finnish mathematics teachers' lexicon

    Hannula, M. S., 2018, Nordic Research in Mathematics Education: Papers of NORMA 17 - The Eighth Nordic Conference on Mathematics Education Stockholm, May 30–June 2, 2017. Norén, E., Palmér, H. & Cooke, A. (red.). Göteborg: Svensk förening för matematikdidaktisk forskning, s. 129-138 10 s. (Skrifter från Svensk förening för matematikdidaktisk forskning SMDF; nr. 12).

    Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

    Öppen tillgång

    Aktiviteter

    • 1 Akademiskt besök på HU
    • 1 Akademisk besök på annan institution

    Guowen Yu

    Markku Hannula (Värd)

    19 aug 201810 nov 2018

    Aktivitet: Typer för att vara värd för en besökareAkademiskt besök på HU

    University of Melbourne

    Markku Hannula (Besökande forskare)

    26 nov 20167 dec 2016

    Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution