20 Media management and economics research in Northern Europe

Mikko Grönlund, Katja Lehtisaari, Carl-Gustav Linden, Mikko Villi

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Sammanfattning

Researchers and academics in media economics and management with a Northern European affiliation have played a major role in the development of the field and in creating strong international networks, including The World Media Economics and Management Conference (WMEMC) and European Media Management Association (emma). The chapter provides an overview of media management and economics research in this geographical region.
Originalspråkengelska
Titel på värdpublikationManagement and Economics of Communication
RedaktörerM. Bjørn von Rimscha
Antal sidor18
UtgivningsortBerlin
Förlagde Gruyter
Utgivningsdatummaj 2020
Sidor375-392
ISBN (tryckt)978-3-11-058716-6
ISBN (elektroniskt)978-3-11-058954-2, 978-3-11-058720-3
DOI
StatusPublicerad - maj 2020
MoE-publikationstypA3 Del av bok eller annan forskningsbok

Publikationsserier

NamnHandbooks of Communication Science [HoCS]
Förlagde Gruyter
Volym30

Vetenskapsgrenar

  • 518 Medie- och kommunikationsvetenskap

Citera det här