Computational thinking -ongelmanratkaisuprosessin hyödyntäminen kehittämistutkimuksessa: esimerkkinä kemian mittalaitteiden rakentaminen

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Sammanfattning

Computational thinking (CT) on ajankohtainen pedagoginen viitekehys, jolla pyritään opettamaan tehokasta ongelmanratkaisua. Käytännössä se on tapa ajatella ja ongelmanratkaisuprosessi, joka hyödyntää ohjelmistokehittämisen työtapoja ja termistöä. Mallista ja sen soveltamisesta käydään aktiivista tieteellistä keskustelua eri tieteenaloilla ja niiden rajapinnoilla. Myös tämä artikkeli on rajapinta-artikkeli, jonka tavoitteena on jäsentää ajatuksiamme CT:n mahdollisuuksista kemian aineenopettajakoulutuksessa erityisesti kehittämistutkimuksen näkökulmasta. Tekstissä määritellään ensin CT ja sitten kehittämistutkimus. Lopuksi sovitetaan ne yhteen mahdollisuuksia pohtien.
Originalspråkfinska
Tidskrift Kemiauutiset KemiNyheter ChemistryNews
Volym15
Nummer1
Sidor (från-till)16–21
Antal sidor6
ISSN2323-7767
StatusPublicerad - 21 apr. 2023
MoE-publikationstypD1 Artikel i en branschtidskrift

Vetenskapsgrenar

  • 116 Kemi

Citera det här