Eheyttäminen koulutyössä – Katsaus käsitteeseen

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Sammanfattning

Perusopetuksen opetussuunnitelmauudistuksen myötä koulutyön eheyttäminen on noussut jälleen koulukeskustelun keskiöön. Tällä hetkellä suomalaiset peruskoulut rakentavat uuden opetussuunnitelman edellyttämiä monialaisia oppimiskokonaisuuksia ja ilmiöoppiminen herättää laajasti keskustelua. Artik-kelin tavoitteena on selkeyttää ja avata eheyttämisen käsitettä koulutyössä sekä siten lisätä ymmärrystä, joka voi auttaa erittelemään eheyttämisen eri muotoja ja arvioimaan niitä kriittisesti. Tähän tavoitteeseen vastataan 1) tekemällä katsaus suomalaisen eheyttämisen historiaan, 2) kuvailemalla, mitä eri puolia eheyttämisestä tulee esille, kun sitä tarkastellaan opiskelijan, opettajan ja oppisisältöjen näkökulmista, ja 3) tuottaa eheyttämisestä kokoava malli suomalaisiin opetussuunnitelmiin ja didaktiikan perusteoksiin nojaten.
Originalspråkfinska
Titel på gästpublikationTutkimuksesta luokkahuoneisiin
RedaktörerMatti Rautiainen, Mirja Tarnanen
Antal sidor17
UtgivningsortJyväskylä
FörlagSuomen ainedidaktinen tutkimusseura
Utgivningsdatum2019
Sidor465-481
ISBN (elektroniskt)978-952-5993-26-4
StatusPublicerad - 2019
MoE-publikationstypA3 Del av bok eller annan forskningsbok
EvenemangAinedidaktinen symposium 2018: Tutkimuksesta luokkahuonekontekstiin
- Jyväskylän yliopisto, Jyväskylä, Finland
Varaktighet: 8 feb 20189 feb 2018
https://symposium2018blog.wordpress.com/

Publikationsserier

NamnAinedidaktisia tutkimuksia : Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja
Nummer15
ISSN (tryckt)1799-9596
ISSN (elektroniskt)1799-960X

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Citera det här