Kestävä kehitys ja kemia opettajankoulutuksessa

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Sammanfattning

Tässä artikkelissa käsitellään kestävän kehityksen ja siihen liittyvän kestävän kemian edistämistä Helsingin yliopiston Kemian opettajankoulutusyksikön kemian opetuksessa opettajien koulutuksen ja siihen liittyvän tutkimuksen kautta. Artikkelissa esitellään yksikön kestävän kehityksen strategia ja esimerkkejä sen toteutumisesta koulutuksessa. Lisäksi kuvataan, miten kehittämistutkimuksemme pyrkii edistämään käytännön kestävän kemian opetusta. Lopuksi esitellään kestävän kehityksen edistämisessä keskiössä olevien taitojen tukemista mielekkäässä kemian opetuksessa ja sen arvioinnissa.
Originalspråkfinska
TidskriftLUMAT-B: International journal of math, science and technology education
Volym1
Utgåva2
Antal sidor7
ISSN2489-2572
StatusPublicerad - sep 2016
MoE-publikationstypD1 Artikel i en branschtidskrift

Vetenskapsgrenar

  • 116 Kemi

Citera det här