Projekt per år
Sammanfattning
Suomalaisessa koulutusjärjestelmässä arvioinnin keskeisimpiä periaatteita on oppilaiden tasa-arvoinen ja yhdenvertainen kohtelu. Julkisessa keskustelussa on pohdittu, vaikuttaako koulujen muuttuminen monikielisemmiksi ja -kulttuurisemmiksi tämän periaatteen toteutumiseen. Artikkelissa kuvataan historian oppimistulosten avulla, että arvioinnin yhdenvertaisuus ei kaikilta osin toteudu.
Originalspråk | finska |
---|---|
Tidskrift | Yhteiskuntapolitiikka |
Volym | 82 |
Nummer | 6 |
Sidor (från-till) | 651-662 |
Antal sidor | 12 |
ISSN | 1455-6901 |
Status | Publicerad - dec. 2017 |
MoE-publikationstyp | A1 Tidskriftsartikel-refererad |
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
Projekt
- 1 Slutfört
-
HisLit: Engaging in disciplinary thinking: historical literacy practices in Finnish general upper secondary schools
Rantala, J. (Projektledare), Ouakrim-Soivio, N. (Deltagare), van den Berg, M. (Deltagare), Manninen, M. (Deltagare), Khawaja, A. (Deltagare) & Puustinen, M. (Deltagare)
01/09/2016 → 31/08/2020
Projekt: Forskningsprojekt
-
Monikielisten opiskelijoiden tekstitaidot historiassa
Ouakrim-Soivio, N. (!!Speaker) & Saario, J. (!!Speaker)
7 feb. 2020Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
Monikielistien oppijoiden tekstitaidot historiassa
Ouakrim-Soivio, N. (!!Speaker) & Saario, J. (!!Speaker)
7 feb. 2020Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
Fil -
Équitables ou pitoyables? Les élèves immigrés dans le système scolaire finlandais
Ouakrim-Soivio, N. (!!Speaker)
30 maj 2018Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
Fil