Koulutuksellisen tasa-arvon toteutuminen historian oppiaineessa: Maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön oppilaiden arvosanat, osaaminen ja asenteet perusopetuksen päättövaiheessa

Najat Ouakrim-Soivio, Juhani Rautopuro, Jukka Rantala, Johanna Saario, Marko van den Berg

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Sammanfattning

Suomalaisessa koulutusjärjestelmässä arvioinnin keskeisimpiä periaatteita on oppilaiden tasa-arvoinen ja yhdenvertainen kohtelu. Julkisessa keskustelussa on pohdittu, vaikuttaako koulujen muuttuminen monikielisemmiksi ja -kulttuurisemmiksi tämän periaatteen toteutumiseen. Artikkelissa kuvataan historian oppimistulosten avulla, että arvioinnin yhdenvertaisuus ei kaikilta osin toteudu.
Originalspråkfinska
TidskriftYhteiskuntapolitiikka
Volym82
Nummer6
Sidor (från-till)651-662
Antal sidor12
ISSN1455-6901
StatusPublicerad - dec. 2017
MoE-publikationstypA1 Tidskriftsartikel-refererad

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Citera det här