Kuluttajat merkitysten markkinoilla

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelAllmänheten

Sammanfattning

Uskonnontutkijat ovat toistaiseksi osallistuneet varsin vähän keskusteluihin kuluttamisen sosiaalisista merkityksistä. Tutkimuksen pääpaino on ollut uskontoperinteiden reaktioissa kulutuskulttuuria ja tämän seurauksia kohtaan, ei itse kuluttamisen roolissa vallitsevia ajattelu- ja toimintatapoja muovaavana voimana. Uskonnontutkimuksen näkökulmilla on kuitenkin annettavaa sekä akateemiselle että yhteiskunnalliselle keskustelulle kuluttajuuden syistä ja seurauksista.
Originalspråkfinska
TidskriftKatsomukset.fi : uskonnot ja katsomukset Suomalaisessa yhteiskunnassa
StatusPublicerad - 14 feb 2019
MoE-publikationstypE1 Populärvetenskaplig artikel, dagstidnings-/nyhetsartikel

Vetenskapsgrenar

  • 5141 Sociologi

Citera det här

@article{655635a4512546f2b29c5aaca62c804d,
title = "Kuluttajat merkitysten markkinoilla",
abstract = "Uskonnontutkijat ovat toistaiseksi osallistuneet varsin v{\"a}h{\"a}n keskusteluihin kuluttamisen sosiaalisista merkityksist{\"a}. Tutkimuksen p{\"a}{\"a}paino on ollut uskontoperinteiden reaktioissa kulutuskulttuuria ja t{\"a}m{\"a}n seurauksia kohtaan, ei itse kuluttamisen roolissa vallitsevia ajattelu- ja toimintatapoja muovaavana voimana. Uskonnontutkimuksen n{\"a}k{\"o}kulmilla on kuitenkin annettavaa sek{\"a} akateemiselle ett{\"a} yhteiskunnalliselle keskustelulle kuluttajuuden syist{\"a} ja seurauksista.",
keywords = "5141 Sosiologia",
author = "Kurenlahti, {Mikko Sakari}",
year = "2019",
month = "2",
day = "14",
language = "suomi",
journal = "Katsomukset.fi : uskonnot ja katsomukset Suomalaisessa yhteiskunnassa",
publisher = "Helsingin yliopisto, Teologinen tiedekunta, uskontotiede",

}

TY - JOUR

T1 - Kuluttajat merkitysten markkinoilla

AU - Kurenlahti, Mikko Sakari

PY - 2019/2/14

Y1 - 2019/2/14

N2 - Uskonnontutkijat ovat toistaiseksi osallistuneet varsin vähän keskusteluihin kuluttamisen sosiaalisista merkityksistä. Tutkimuksen pääpaino on ollut uskontoperinteiden reaktioissa kulutuskulttuuria ja tämän seurauksia kohtaan, ei itse kuluttamisen roolissa vallitsevia ajattelu- ja toimintatapoja muovaavana voimana. Uskonnontutkimuksen näkökulmilla on kuitenkin annettavaa sekä akateemiselle että yhteiskunnalliselle keskustelulle kuluttajuuden syistä ja seurauksista.

AB - Uskonnontutkijat ovat toistaiseksi osallistuneet varsin vähän keskusteluihin kuluttamisen sosiaalisista merkityksistä. Tutkimuksen pääpaino on ollut uskontoperinteiden reaktioissa kulutuskulttuuria ja tämän seurauksia kohtaan, ei itse kuluttamisen roolissa vallitsevia ajattelu- ja toimintatapoja muovaavana voimana. Uskonnontutkimuksen näkökulmilla on kuitenkin annettavaa sekä akateemiselle että yhteiskunnalliselle keskustelulle kuluttajuuden syistä ja seurauksista.

KW - 5141 Sosiologia

M3 - Artikkeli

JO - Katsomukset.fi : uskonnot ja katsomukset Suomalaisessa yhteiskunnassa

JF - Katsomukset.fi : uskonnot ja katsomukset Suomalaisessa yhteiskunnassa

ER -