Learning Mathematical Concepts as a Whole-Body Experience: Connecting Multiple Intelligences, Creativities and Embodiments within the STEAM Framework

Kristof Fenyvesi, Saara Lehto, Christopher Brownell, Lena Nasiakou, Zsolt Lavicza, Riikka Kosola

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Originalspråkengelska
Titel på värdpublikationWHY SCIENCE AND ART CREATIVITIES MATTER: (RE-)CONFIGURING STEAM FOR FUTURE-MAKING EDUCATION
RedaktörerPamela Burnard, Laura Colucci-Gray
Antal sidor37
Volym18
FörlagBrill Sense
Utgivningsdatum19 dec. 2019
Sidor300-336
ISBN (tryckt)978-90-04-39611-1, 978-90-04-42163-9
ISBN (elektroniskt)978-90-04-42158-5
DOI
StatusPublicerad - 19 dec. 2019
MoE-publikationstypA3 Del av bok eller annan forskningsbok

Publikationsserier

NamnCritical Issues in the Future of Learning and Teaching
FörlagBRILL SENSE
Volym18
ISSN (tryckt)2542-8721
ISSN (elektroniskt)2542-873X

Vetenskapsgrenar

  • 111 Matematik
  • 516 Pedagogik

Citera det här