Mathematics curriculum reform in the U.S., Finland, Sweden and Flanders: region-wide coherence versus teacher involvement?

Hendrik Van Steenbrugge, Heidi Krzywacki, Janine Remillard, Rowan Machalow, Tuula Koljonen, Kirsti Hemmi, Yanning Yu

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Originalspråkengelska
Titel på värdpublikationProceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
RedaktörerMellony Graven, Hamsa Venkat, Anthony A. Essien, Pamela Vale
Antal sidor8
VolymVol. 3
UtgivningsortPretoria, South Africa
FörlagPME International Group for the Psychology of Mathematics Education
Utgivningsdatum2019
Sidor406-413
ISBN (tryckt)978-0-6398215-4-2
ISBN (elektroniskt)978-0-6398215-5-9
StatusPublicerad - 2019
MoE-publikationstypA4 Artikel i en konferenspublikation
Evenemang43rd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 43 - Pretoria, Sydafrika
Varaktighet: 7 juli 201912 juli 2019
Konferensnummer: 43

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Citera det här