"Mennäänkö me taas sinne ruumaan?": draaman riemua

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Sammanfattning

Draamallisesta toiminnasta innostuneiden esikouluikäisten poikien kysymys varhaiskasvatuksen opettajalle kuvastaa osaltaan sitä käsitteellistä vaikeutta, joka edelleen liittyy draamaan sekä opetuksellisena käsitteenä että toimintamuotona. Samaan käsiteelliseen epätietoisuuteen olen törmännyt toimiessani varhaiskasvatuksen opettajankouluttajana ja alan täydennyskouluttajana. Draama-käsite on tullut viralliseen opetussuunnitelmakäyttöön Suomessa 2010-luvulla. Se on mukana varhaiskasvatuksen, esiopetuksen ja perusopetuksen opetussuunnitelmien perusteissa. Tämä artikkeli selkiyttää draama-käsitettä varhaiskasvatuksessa. Alaluvuissa kuvataan, mitä tarkoitetaan, kun puhutaan draamasta varhaiskasvatuksessa. Miten draamaa voidaan toteuttaa varhaiskasvatusikäisten lasten kanssa? Entä miksi draamaa olisi syytä ottaa mukaan toimintaan varhaiskasvatusikäisten lasten kanssa?
Originalspråkfinska
Titel på värdpublikationIlmaisun ilo : Käsikirja 0-8-vuotiaiden taito- ja taidekasvatukseen
RedaktörerInkeri Ruokonen
Antal sidor12
UtgivningsortJyväskylä
FörlagPS-kustannus
Utgivningsdatum27 jan. 2022
Sidor105-116
ISBN (tryckt)978-952-370-207-3
StatusPublicerad - 27 jan. 2022
MoE-publikationstypD2 Artikel i professionella manualer eller guider eller professionella informationssystem eller textboksmaterial

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Citera det här