Nationens hjältar på ekonomins arena

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Sammanfattning

I artikeln analyseras hur medierna i Finland och Sverige jämfört telekombolagen Nokia och Ericsson vid tre perioder under 2000-talets första decennium.
Originalspråksvenska
Titel på värdpublikationMedia, makt och mammon : Fallstudier om medielandskapet
RedaktörerUllamaija Kivikuru
Antal sidor30
VolymSSKH Meddelanden 75
UtgivningsortHelsingfors
FörlagSvenska social- och kommunalhögskolan. Forskningsinstitutet
Utgivningsdatum2011
Sidor147-177
ISBN (tryckt)978-952-10-5219-4
StatusPublicerad - 2011
MoE-publikationstypA3 Del av bok eller annan forskningsbok

Vetenskapsgrenar

  • 518 Medie- och kommunikationsvetenskap
  • Nokia, Ericsson, ekonomijournalistik, gestaltningsteori

Citera det här