Oikeustieteellisen tiedekunnan pääsykokeen ja perusopintojen välinen ristiriita: yhtymäkohdat opiskelijoiden alkuopintojen ongelmiin

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

    Sammanfattning

    Tämä artikkeli käsittelee yhtä oikeustieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden alkuvaikeuksien selittävää tekijää, pääsykokeen rakennetta. Niillä opiskelijoilla, jotka eivät osaa muokata opiskelutaitojaan tiedekunnan aineopintojen vaatimuksiin, ilmenee usein ongelmia opintopisteiden kerryttämisen ja motivaation kanssa. Koska pääsykokeessa vaadittava osaamistaso on ratkaisevasti erilainen kuin perusopinnoissa, opiskelijat eivät välttämättä ymmärrä huonon alkumenestyksensä syitä. Tämä johtaa kognitiivisen dissonanssin ilmiöön, joka on toinen tämän tekstin käsittelyaiheista. Lopuksi esittelen parannusehdotuksia, joilla dissonanssiongelmia voitaisiin mielestäni ehkäistä.
    Originalspråkfinska
    TidskriftYliopistopedagogiikka
    Volym2015
    Utgåva1
    Antal sidor6
    ISSN2242-8070
    StatusPublicerad - 26 mar 2015
    MoE-publikationstypB1 Artikel i en vetenskaplig tidskrift

    Vetenskapsgrenar

    • 513 Juridik

    Citera det här