Poikkitieteellistä synergiaa: kollegiaalinen ja opiskelijalähtöinen latinan tekstityöpaja

Timo Korkiakangas, Tuija Ainonen

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Sammanfattning

Helsingin yliopistossa järjestettiin kevätlukukaudella 2014 kolmen tiedekunnan yhteinen latinan tekstityöpaja. Tarkoituksena oli kehittää niiden latinaa opinnoissaan tai tutkimuksessaan tarvitsevien perustutkinto- ja jatko-opiskelijoiden kielitaitoa, jotka eivät voi käyttää aikaansa latinan arvosanaopintoihin. Työskentelytapana oli osallistujien itsensä valitsemien tekstien kielen ja sisällön analyysi pienryhmissä. Opettajien havaintojen ja opiskelijoiden palautteen perusteella opiskelumuodolle oli selvää tilausta. Työpaja oli samalla yliopistopedagoginen kokeilu, joka pyrki osaltaan kartoittamaan etenkin teologisen tiedekunnan latinan opetuksen mahdollisuuksia.
Originalspråkfinska
TidskriftYliopistopedagogiikka
Volym22
Nummer2
Antal sidor3
ISSN2242-8070
StatusPublicerad - 29 okt. 2015
MoE-publikationstypB1 Artikel i en vetenskaplig tidskrift

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Citera det här