Primary school pupils’ literary landscapes: What do Finnish- and Swedish-speaking pupils read at school?

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Originalspråkengelska
Titel på gästpublikationGenom texter och världar : Svenska och litteratur med didaktisk inriktning – festskrift till Ria Heilä-Ylikallio
RedaktörerHeidi Höglund, Sofia Jusslin, Matilda Ståhl, Anders Westerlund
Antal sidor17
UtgivningsortÅbo
FörlagÅbo Akademis förlag
Utgivningsdatum2019
Sidor217-233
ISBN (tryckt)978-951-765-926-0
ISBN (elektroniskt)978-951-765-927-7
StatusPublicerad - 2019
MoE-publikationstypA3 Del av bok eller annan forskningsbok

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik
  • 6122 Litteraturforskning

Citera det här

Tainio, L., Grünthal, S., Routarinne, S., Satokangas, H., & Hiidenmaa, P. (2019). Primary school pupils’ literary landscapes: What do Finnish- and Swedish-speaking pupils read at school? I H. Höglund, S. Jusslin, M. Ståhl, & A. W. (Red.), Genom texter och världar: Svenska och litteratur med didaktisk inriktning – festskrift till Ria Heilä-Ylikallio (s. 217-233). Åbo: Åbo Akademis förlag.
Tainio, Liisa ; Grünthal, Satu ; Routarinne, Sara ; Satokangas, Henri ; Hiidenmaa, Pirjo . / Primary school pupils’ literary landscapes : What do Finnish- and Swedish-speaking pupils read at school?. Genom texter och världar: Svenska och litteratur med didaktisk inriktning – festskrift till Ria Heilä-Ylikallio. redaktör / Heidi Höglund ; Sofia Jusslin ; Matilda Ståhl ; Anders Westerlund. Åbo : Åbo Akademis förlag, 2019. s. 217-233
@inbook{97ebad675094405d89243b7e9d5e5c63,
title = "Primary school pupils’ literary landscapes: What do Finnish- and Swedish-speaking pupils read at school?",
keywords = "516 Educational sciences, 6122 Literature studies",
author = "Liisa Tainio and Satu Gr{\"u}nthal and Sara Routarinne and Henri Satokangas and Pirjo Hiidenmaa",
year = "2019",
language = "English",
isbn = "978-951-765-926-0",
pages = "217--233",
editor = "Heidi H{\"o}glund and Jusslin, {Sofia } and Matilda St{\aa}hl and {Anders Westerlund}",
booktitle = "Genom texter och v{\"a}rldar",
publisher = "{\AA}bo Akademis f{\"o}rlag",
address = "Finland",

}

Tainio, L, Grünthal, S, Routarinne, S, Satokangas, H & Hiidenmaa, P 2019, Primary school pupils’ literary landscapes: What do Finnish- and Swedish-speaking pupils read at school? i H Höglund, S Jusslin, M Ståhl & AW (red), Genom texter och världar: Svenska och litteratur med didaktisk inriktning – festskrift till Ria Heilä-Ylikallio. Åbo Akademis förlag, Åbo, s. 217-233.

Primary school pupils’ literary landscapes : What do Finnish- and Swedish-speaking pupils read at school? / Tainio, Liisa; Grünthal, Satu; Routarinne, Sara; Satokangas, Henri; Hiidenmaa, Pirjo .

Genom texter och världar: Svenska och litteratur med didaktisk inriktning – festskrift till Ria Heilä-Ylikallio. red. / Heidi Höglund; Sofia Jusslin; Matilda Ståhl; Anders Westerlund. Åbo : Åbo Akademis förlag, 2019. s. 217-233.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

TY - CHAP

T1 - Primary school pupils’ literary landscapes

T2 - What do Finnish- and Swedish-speaking pupils read at school?

AU - Tainio, Liisa

AU - Grünthal, Satu

AU - Routarinne, Sara

AU - Satokangas, Henri

AU - Hiidenmaa, Pirjo

PY - 2019

Y1 - 2019

KW - 516 Educational sciences

KW - 6122 Literature studies

M3 - Chapter

SN - 978-951-765-926-0

SP - 217

EP - 233

BT - Genom texter och världar

A2 - Höglund, Heidi

A2 - Jusslin, Sofia

A2 - Ståhl, Matilda

A2 - null, Anders Westerlund

PB - Åbo Akademis förlag

CY - Åbo

ER -

Tainio L, Grünthal S, Routarinne S, Satokangas H, Hiidenmaa P. Primary school pupils’ literary landscapes: What do Finnish- and Swedish-speaking pupils read at school? I Höglund H, Jusslin S, Ståhl M, AW, redaktörer, Genom texter och världar: Svenska och litteratur med didaktisk inriktning – festskrift till Ria Heilä-Ylikallio. Åbo: Åbo Akademis förlag. 2019. s. 217-233