Teacher effectiveness in Finland: Effectiveness in Finnish schools

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Originalspråkengelska
Titel på värdpublikationInternational Beliefs and Practices That Characterize Teacher Effectiveness
RedaktörerLeslie W. Grant, James H. Stronge, Xianxuan Xu
Antal sidor23
UtgivningsortHershey, PA
FörlagIGI Global
Utgivningsdatumjuni 2021
Sidor125-147
ISBN (tryckt)978-1-7998-7909-1, 978-1-7998-7908-4
ISBN (elektroniskt)978-1-7998-7910-7
DOI
StatusPublicerad - juni 2021
MoE-publikationstypA3 Del av bok eller annan forskningsbok

Publikationsserier

NamnAdvances in educational marketing, administration, and leadership (AEMAL)
ISSN (tryckt)2326-9022
ISSN (elektroniskt)2326-9030

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Citera det här