Projekt per år
Sammanfattning
The essay details an aesthetics of collectivity emerging from the cinematography of Tamara Stepanyan’s observational documentary 𝙑𝙞𝙡𝙡𝙖𝙜𝙚 𝙤𝙛 𝙒𝙤𝙢𝙚𝙣 (2019). Draws critically on the ‘kollektiv’, a concept rooted in Russian Orthodox theology whereby personhood is achieved only through belonging to a group. It, too, speculate on the film’s political dimension in its use of collective social expressions in musical form.
Originalspråk | engelska |
---|---|
Titel på värdpublikation | History, Practice and Pedagogy : Empathic Engagements in the Visual Arts |
Redaktörer | Sarah Barahal, Elisabeth Pugliano |
Antal sidor | 17 |
Utgivningsort | Cham |
Förlag | Palgrave Macmillan (USA) |
Utgivningsdatum | 22 nov. 2024 |
Sidor | 249-265 |
ISBN (tryckt) | 978-3-031-70254-9, 978-3-031-70257-0 |
ISBN (elektroniskt) | 978-3-031-70255-6 |
DOI | |
Status | Publicerad - 22 nov. 2024 |
MoE-publikationstyp | A3 Del av bok eller annan forskningsbok |
Vetenskapsgrenar
- 6132 Bildkonst och formgivning
- 518 Medie- och kommunikationsvetenskap
Projekt
- 1 Slutfört
-
RP: Revolutionary Patience: Migrant Perspectives On Doing Politics With Documentary
Norouzi, M. (Principal Investigator)
01/02/2021 → 30/09/2024
Projekt: Forskningsprojekt