Tietokirjallisuuden näkyvyys selailukulttuurissa

Forskningsoutput: Bok/rapportBokVetenskapligPeer review

Sammanfattning

Miten tietokirjallisuus näkyy mediassa? Entä miten tietokirjailijat nousevat esiin sosiaalisen median uutisvirrassa? Elämme enenevässä määrin selailukulttuurissa, jossa mittaamaton määrä informaatiota on tarjolla koko ajan siellä, missä itsekin olemme. Digitalisaation myötä lukemisen tapamme ovat jatkuvassa muutoksessa.

Ei ole ihme, että kirjan asemasta ja tulevaisuudesta puhutaan enemmän kuin ehkä koskaan ennen. Tiedon määrä verkossa lisääntyy jatkuvasti, myös sellaisen tiedon, jota ennen painettiin kansien väliin. Joillakin tietokirjallisuuden aloilla muutos näkyy voimakkaasti, toisilla aloilla tietokirjat myyvät edelleen hyvin.

Selvityksessään Maaria Linko tarkastelee, miltä osin tietokirjallisuuden näkyvyys on siirtynyt verkkoon, mikä rooli perinteisillä sanoma- ja aikakauslehdillä on tietokirjallisuuden näkyvyyden kannalta, mitä mahdollisuuksia sosiaalinen media tuo tietokirjallisuuden näkyvyydelle, mistä lukijat saavat tietoa uusista tietokirjoista ja minkä tyyppisistä kirjoista puhutaan.
Bidragets översatta titelThe Publicity of nonfiction in the age browsing culture
Originalspråkfinska
UtgivningsortHelsinki
FörlagSuomen tietokirjailijat
Volym2016
Antal sidor223
ISBN (elektroniskt)978-952-67356-7-2
StatusPublicerad - 3 mars 2016
MoE-publikationstypC1 Separata vetenskapliga böcker

Vetenskapsgrenar

  • 518 Medie- och kommunikationsvetenskap
  • Studia Generalia kevät 2019 (Evenemang)

    Maaria Linko (Styrelsemedlem)

    1 jan. 201931 dec. 2019

    Aktivitet: MedlemskapstyperMedlemskap eller annan role i inhemsk/internationell kommitté, råd, styrelse

  • Sosiologipäivät 2019

    Maaria Linko (Talare: Presentation)

    28 mars 201929 mars 2019

    Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

  • Nordisk sakprosa

    Maaria Linko (Talare: Presentation)

    7 mars 20198 mars 2019

    Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Citera det här