Sammanfattning
Vetovoimala-hankkeen tavoitteena on erityisen ja vaativan erityisen tuen asiakkaiden ammatilliseen koulutukseen ohjaamisen ja siirtymävaiheen palvelujen kehittäminen. Tässä artikkelissa kuvaillaan lyhyesti Vetovoimala-hankkeen tuloksia toimintakykyä arvioivien työkalujen osalta perusopetuksen ja toisen asteen ammatillisen erityisopetuksen välisessä tiedonsiirrossa. Hankkeesta julkaistiin syksyllä 2020 kokoomateos ”Vetovoima kasvaa yhteistyöllä: Vetovoimalan hyvät käytänteet ohjaukseen ja erityisen tuen tarpeen tunnistamiseen”, jonka luku ”Toimintakykyajattelu perusopetuksen ja toisen asteen välisessä tiedonsiirrossa” on tämän artikkelin pohjana.
Originalspråk | finska |
---|---|
Tidskrift | e-Erika: Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia |
Volym | 2020 |
Nummer | 2 |
Sidor (från-till) | 35-41 |
Antal sidor | 7 |
Status | Publicerad - 26 okt. 2020 |
MoE-publikationstyp | D1 Artikel i en branschtidskrift |
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik